mandag 28. november 2022

BIV



Vi gjorde hjemmeleksa vår før helga.


Findus sto stødig og trygg oppå bordet, og det eneste som gjensto før avreise, var ei eneste klo.

🐾🐾🐾🐾

Da jeg var ferdig på jobb fredag kl 16, sto Bjørn og Findus utafor Kiwi og venta på meg. Bilen min var ferdigpakka med det vi trengte, og dermed kunne jeg kjøre avgårde til Tjøme så fort som overhodet mulig. Omtrent tre timer seinere kom Findus og jeg til dekka bord hos Tjorven, Gry og Ola.
Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg fikk servert ett slikt herremåltid, og ikke nok med det, etter maten fikk jeg sove i husbondens seng! Men før vi kom så langt, ble vi sittende og skravle en time eller to - før vi gikk i sauefjøset for å se at alt var på stell og si go'natt til de som bor der.


Sauene til Gry ser så snille ut!
De var nyklipte og fine, og sikkert fornøyde etter å ha hatt besøk av Bromle, væren på gården.


Gry ga alle sammen en loff-bit hver, det er fast rituale der i fjøset, før vi slukket og gikk for å se til'n Ola.


Ola hadde installert seg i brakka si for natten, og blidere mann var neppe å oppdrive i mils omkrets. 
Vi ønskte ham ei god natt, før vi tusla ut i regnet og ned til gården igjen.


En helt perfekt fredagskveld gikk mot slutten.
Det var så koselig å være på Glenne igjen, men vi var stuptrøtte alle sammen. Det var deilig å krype til køys 22.30, og vi sov som stein til klokka ringte.


Findus sjarmerte alle utenom Tjorven, men han oppførte seg som en verdensvant liten herremann, enda han knapt har satt sine bein utafor Hallingdal.


Da vi sto opp grytidlig lørdagsmorgen, var kaffen klar. Den siste kloa ble klippet, og etter frokosten var tiden kommet for å takke for oss og dra videre...

...til Oslofjord Convention Center.

Det er en kjempestor konferanse-landsby, men det gikk heldigvis greit å finne fram, og vi ankom hallen i god tid. Vi speida etter lundehunder og kjente fjes, og den første vi fant, var Isak - halvbroren fra valpekassa i Tvedestrand!


Etterhvert kom oppdretteren "vår" Anette og Gerd, så da ble vi en bitteliten gjeng i den kjempestore hallen. Jeg kan nesten ikke forstå hvordan jeg kunne kose meg på ett så overfylt og bråkete sted en hel dag, men det var takket være dem.

NKK SANDEFJORD 2022


Anette og Gerd var stadig i ringen. Jeg greide ikke å følge med på alt som foregikk - og titler har jeg heller ingen greie på. Men Findus var altså påmeldt i juniorklassen sammen med broren sin, og Anette sørga for at vi kom oss i ringen på rett tidspunkt.
Findus og Isak var jevnstore, den tredje junioren var noe eldre - men mye mindre. Vi løp noen runder, og hundene ble klemt på og kjent på i tur og orden. Findus oppførte seg eksemplarisk hele tiden. og jeg var stolt som en hane. At dommeren likte den minste lundegutten best, kunne selvfølgelig ikke jeg forstå, men pytt pytt. Findus og Isak fikk da den beste kritikken likevel, syns jeg.




DU OCH JÂG, BRUTTER'N


Vi tok oss stadig noen lufteturer ut, og vi hadde jo ett håp om å få tatt ett fint bilde av gutta sammen, men det var neimen ikke lett.
😅


De er omtrent like høye og begge er gode å ta i. Isak har mere hvitt, ei fin stripe på snuta og en kvit haletipp, mens Findus stiller for tiden med en delvis "kupert" hale.


I våre øyne er de Best I Verden, uansett 💙💙

FINDUS
ISAK

Findus fikk nytt bur for anledningen, og han hadde ikke noe imot å ta en liten timeout der inne med jevne mellomrom. Isak slappa like godt av i sitt bur, så vi matmødre kunne gå og se oss omkring. Det var mange boder, og litt av hvert å kjøpe - til hund, selvfølgelig.




Det var påmeldt 20 lundiser, og denne rasen er vel ett kostelig syn


Siden vi først hadde tatt turen, ble vi selvfølgelig med på å stille i oppdretter-klassen også - så vi fikk mye og god trening denne dagen 





Men aller aller morsomt, var nok å gi blaffen i alt, og bare få leike med Isak-bror 💓


Pride of Norway's Glorious Findus og Pride of Norway's Horizon
10 mnd, sterke, friske, flotte gutter


Tusen takk for en helt fantastisk dag!
Det var så moro å se alle de fine hundene og folka deres, Gerd, Birgit, Tove... men spesielt koselig å treffe Anette igjen etter 8 mnd, og selvfølgelig Isak og Ellen. 
Vi møtes nok igjen i ringen en dag!


Å ja, det var godt å komme heim til Tassen og Tølle. 
Tro meg, det er lenge siden jeg har vært sååå sliten etter ei frihelg!


1 kommentar:

  1. Hei dette var morsom og interessant lesning om utstillingen og hundene. De har nok hatt en fin opplevelse !!🐕🐕🐕👍❤

    SvarSlett