fredag 30. desember 2016

Årets siste Vassfartur

Jeg bare MÅTTE tilbake hit.
 
Ufornuftig, javel - men jeg dro nå likevel.
Vi hadde ikke vært her på en måned, og Tassen nekta plent å bli med inn i Dølahytta.
Han ville være ute i snøen!
 
 Det var ett vanskelig føre. 
Det har vært mildt og kaldt om hverandre her også. 
 
Jeg prøvde å gå på truger i ett nyoppkjørt scooterspor, det gikk forsåvidt greit det
 - men Nalle sank ned gjennom de lagvise skarelaga, og det var nok ikke særlig behagelig for ham. 
 
Jeg turde ikke slippe ham heller, for det var mange spennende spor nede på isen,
og isen er alltid tynn her ved demningen.

 
Han ville ikke gå verken hit eller dit, men hver gang vi snudde
- da byksa han avgårde og hadde ingen problem med å ta seg fram.

 
Det var så mye fint å se på, så det gjorde egentlig ingenting om vi bare gikk litt att og fram.

 
Jeg stakk jevnlig innom hytta og putta innpå en vedkubbe.

 
Skulle brukt ett skikkelig kamera,
men det blei bare mobilbilder denne gangen også.


...og jeg skal hilse og si - det blei ikke få bilder! 

 
Solnedgangen begynte ca halv fire, og de intense fargene varierte fra minutt til minutt.


 De to finaste jeg veit, lagelig plassert midt i mitt paradis.

 

 Snurr film og hør på elvesusen ❤️



Denne bloggen er min minnebok.

 
 Data'n er stappfull av bilder.

 
Det har blitt 781 innlegg siden juni 2008. 
Gjennomsnittlig 7 innlegg pr. måned, røft regna.


 Jeg aner ikke hvor lenge jeg fortsetter.
Noen ganger blir jeg dritlei, og føler det er ett pes - men så tar jeg meg sammen og skriver litt likevel.
Det har blitt ufattelig mange turer i skog og fjell, og nesten alle har blitt omtalt.
Jeg liker jo å gå tilbake i bloggen og mimre litt iblant,
 men det ligger mye tid og arbeid bak hvert innlegg...

 
Så jeg vet ikke.
Jeg burde kanskje bruke den dyrebare tida annerledes.
Men det er jo en hobby dette her også.

Vel, vi får se hva 2017 bringer

Vi stakk iallefall bortom Mathisen rett før mørket senka seg denne onsdagskvelden.
Solnedgangen kunne umulig ha vært så fin hos ham, som borte hos meg  😉

 
Etter en kaffekopp, gikk vi tilbake til den gode, varme Dølahytta
og lagde oss ett herremåltid.
Tassen venta tålmodig....
 

Erter kjøtt og flesk smaker like himmelsk som det lukter,
 så bikkjene fikk som alltid en bitteliten smak oppå tørrforet sitt.

Etterpå la de seg i hver si seng, og jeg i mi - og så tok vi oss en liten blund.

Herlighet.

Jeg våkna utpå kveld, 
skreiv som vanlig noen ord i gjesteboka, og så pakka vi sammen og kjørte heimover.

 

Årets siste Vassfar-tur vart altså bare en liten dagstur 
- men batteriene blei fullada.

Arbeidsdagen idag gikk greit den, og det gjør den nok imorgen også
- før det nye året hilses velkommen sammen med gode venner på lørdag.

TAKK FOR ÅRET SOM HAR GÅTT
og

GODT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for nok et herlig blogginnlegg :) Det er noen fantastiske himmelhvelvinger (eller nå hva det kan kalles) både på morgenen og kvelden nå for tiden og du greier å få festet dem på bilder også :)Forstår godt at du tok turen over åsen til ditt paradis selv om det kun var for noen timer.

    jeg krysser fingre for at du fortsetter bloggingen din. Jeg setter i hvert fall stor pris på å få lov til å ta del i din verden. Innleggene dine er så koselige, så fantastisk flotte og så utrolig inspirerende. Får alltid lyst til å dra til fjells etter å ha lest dine tur-blogger.

    Men det tar helt klart mye tid disse innleggene, utrolig mye tid. I hvert fall bruker jeg skrekkelig lang tid på mine. Men så er jo jeg utrolig treig av meg. Men som du selv sier så er dette en slags minnebok. Det er utrolig morsomt å gå tilbake og se hva som er lagt ut tidligere. Og jeg bruker det også som et slags fotoalbum. Skulle ting Kræsje så tenker jeg at da ligger det i hvert fall mange bilder i bloggen. Du har jo også mange lesere så du gjør det jo "ikke forgjeves" Så jeg håper du fortsetter, men å blogge fordi man føler at man må, nei det er ikke noe morsomt. Kos deg med bloggingen din og så håper jeg det kommer flere innlegg i året som kommer. Jeg gleder meg :)
    Ønsker deg en alle tiders, morsom og trivelig nyttårshelg.
    Godt nytt år til dere begge og takk for det gamle!

    SvarSlett
    Svar
    1. I natt kom det plutselig ett nytt innlegg 😂
      Det var ikke lenge siden sist, akkurat!
      Det har jo blitt en kjærkommen hobby, men jeg skulle nok kanskje ønske jeg brukte tida på andre ting likevel. Men jeg må jo tilstå at jeg koser meg også!
      Savner riktignok LiveWriter'n....har du fått den til? Det er litt tungvint å skrive slik som jeg gjør nå men det går. Og siden det stort sett er bilder på iPhone/padda som blir brukt, er det ikke bel greit nok slik...

      Slett