torsdag 2. juni 2011

Sommer og snø og sånn...


Nå er Nalle 5 år og ei uke... Tiden går, tiden går ;)
Etter en arbeidsdag blir det bare en "kjapp" sykkeltur til kvelds vanligvis, men på lørdag henta vi Wilma etter jobb. De er samstemte de to, og stortrives i hverandres selskap, det er lett å se. Når vi går tur, går de nesten alltid tett i tett...Wilma 002 -og de sover søtt ved siden av hverandre hele natta.Wilma 016 Og begge to logrer med halen når jeg legger meg!    *sukk – for en lykke*
( Dere er heldige, dere som har to! )
Wilmas 014
Nalle smisker og gjør seg til som best han kan, og Wilma er med på leiken (parringsleiken)..Wilmas 015

Her har Nalle inntatt Tronen og gjort seg litt kostbar...Wilmas 027
Men det varer sjelden lenge før han skrur på sjarmen igjen ;)Wilmas 036  Wilmas 038
hm... blir ho ALDRI ferdig med det griseøret sitt, da??Wilmas 046
Da søndagen var omme, og Wilma var reist igjen, såg vi ikke stort mer til Nallemann.Wilmas 018 
Etter ett par dager på jobb, skulle bilen få nye sommerdekk. Det ble framskynda pga den uheldige punkteringen..  Fillebil...men jammen er jeg glad jeg har noe å kjøre med ;)
Mens bilen 'fiksa seg', tok vi en liten rusletur bort til alpakkaene som bor på Bromma.
Juni 013 De nysgjerrige dyra kom springende mot oss fra alle kanter. De lurte på hva slags raringer vi var, enda de er vane med alle slags turister!?! Det står nesten alltid folk etter vegen her, for å ta bilde av disse merkverdige skapningene.
Juni 009
De tre hannene står inngjerda for seg sjøl. De kom med noen rare lyder.Juni 007
Ellers var det HEEELT stille. Tilogmed Nalle holdt kjeft!
Juni 012
Juni 011                                                     
         Den gode, gamle bilen min ;) ble nok en gang kjørbar – og vi svinga oss oppover mot fjellet.
Juni 064
Parkerte inne ved Imlan og fulgte stien mot Hallingnatten. Det gikk fint å passere bekken, selv om det såg litt skummelt ut ved første øyekast. Nalle var så kry der han gikk med kløven sin. Han bar ikke tungt..den er bare fylt opp med plastikkposer og litt snop ;)
Juni 024
Nalle sprang så lett oppover fjellsida. Og jeg må si meg storfornøyd med den røde kløven – uten den hadde ikke Nallemann vært lett å få øye på.
Juni 067
Nalle stikker – han har ett mål!Juni 037
SOMMER  og SNØ !
Vi fortsatte videre oppover til Nordre Rante-tjern. Innen vi kom opp dit hadde det skya til, og det blåste ganske kaldt. Det var da ikke slikt vær meterologene hadde 'lovd' oss i dag!?
Juni 070
Kjekk kar!Juni 066
Nista delte vi først da vi var nesten nede ved bilen igjen..Juni 079. Juni 086
                         
Vi stakk innom hos Wilma på heimvegen og avtalte en liten fjelltur sammen imorgo. Hvis helsa - og været holder ;)
Juni 052

14 kommentarer:

  1. Sommer og snø ja ;)

    Der fikk du noe å tenke på...to hunder som er sååå glade i hverandre..Finnes ikke bedre en det!

    Herlige turer som alltid hos deg..kjekt å bo på et sted der det er så variasjon.........kunne finne snø om sommeren å greier... Kjempe fint header bilder forresten ;)

    Alpakkaene var kjempe fine, har så lyst på sånne jeg. Men de er så dyre!! Så da ble det sau i stede ;) En av islendervalpekjøperene mine, driver med alpakka, utroligt flotte dyr!

    SvarSlett
  2. Ser ut som Wilma og Nalle kosar seg stort ilag! Ja dei er heldige dei som har to :) Likte veldig godt det bildet med Nalle som har inntatt trona, Wilma ser så veldig lengselsfullt på han!!

    Så fine turområde de har! Herlige bilder av Nalle i snøen - det der er jo heilt typisk lapphund ;)

    ..eg vil også ha alpakka! evt. lama, dei kjem jo i ein litt meir hendig størrelse :p

    SvarSlett
  3. Ååååååå som dere koser dere der oppe i flotte Hallingdalen. Både folk og dyr:o))) Flotte bilder Nøve!

    Jeg trodde Nalle virkelig STAKK jeg, helt til bildet og teksten under fikk meg til å trekke et lettelsens sukk:o)

    Håper dere tre jentene og sjølveste sjefen har hatt en fin tur i dag:o)

    SvarSlett
  4. Er lamaen mindre enn alpakkaen? Det har jeg ikke tenkt på før. De er ihvertfall utrolig nøysomme, håndterlige og lettstelte dyr, sies det. Likevel blir nok kaniner mest passelig i størrelse for min del ;)
    Gry, vi fikk en kjempefin tur - selv om Monica var på Vårdans natta før ;)

    SvarSlett
  5. hmm, eg meinte bestemt at lamaen var mindre, men no har eg faktisk sjekka litt på nettet og det viser seg at dei er like store! Då må det vel vere ein "babylama" eg har sett då!

    SvarSlett
  6. Alpakka er tøffe dyr, de og geiter. Knallbra dyr!

    Den kløven var så absolutt en knallide, de er ikke enkle å se disse bamsene:) Og for en heldig Nalle, som fant snø - Frost ble grønn i pelsen av misunnelse. Rundt her er snøen omgjort til bekker, men Frost tar fint til takke og trøste med de;)

    Håper dere har en fin helg:)

    SvarSlett
  7. Så kjekkt for Nalle å ha overnattingsbesøk av venninna si :) Ja de er heldige de som har to!

    Jeg husker de alpakkaene fra da vi var på ferie på deres kanter i fjor, jeg var nok en av turistene som måtte knipse bilder! :D

    SvarSlett
  8. Det så ut som en koselig tur!
    Så fin Nalle er med kløv!:-)

    Mari.

    SvarSlett
  9. Koselig innlegg fra deg Nøve:o) Flott bilde av alpakkaene, husker dem fra i fjor da vi campet ved Bromma...Du bor jo egentlig midt i smørøye når det gjelder spinning;o)

    Koselig tur med flotte bilder, sommer ispedd snø. Nalle er ein knakande kjekk kar med kløv...og uten;o)

    Heldige er Nalle og du som får låne vakre Wilma sånn av og til:o)

    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  10. Sånne lamaer har vi her ikke så langt unna oss!! Verken Roxie eller Jackie liker de noe særlig!!

    Veldig flotte bilder!! Sommer og snø tror jeg nok at Roxie hadde synes var perfekt!!

    Ha en flott dag!!

    SvarSlett
  11. Haha! Litt av noen bilder av de lamaene. Nicki hadde gått bananas om hun hadde sett de :)

    SvarSlett
  12. Endelig har jeg fått satt meg ned for å kommentere. :) Har vært innom før, men ikke hatt tid til å skrive noe. ;(

    Wilma og Nalle må jo være det nye radarparet i Nesbyen!! De kler hverandre godt også, hysj ikke la Milli se dette!!!!!!!!!!

    Lama er noen rare dyr. Jeg så dem også når jeg var der. Ikke rart Nalle ble stille. Han ble vel lammet av synet, hihi....

    Og så de turene dine, jeg er så misunnelig på den naturen du har. Det er noe helt spesielt der oppe hos deg. :)))))

    SvarSlett
  13. Alpakka og lama må ikke forveksles ;)

    http://no.wikipedia.org/wiki/Lama

    http://no.wikipedia.org/wiki/Alpakka

    De er ganske like av utseende, og de tilhører kamelfamilien. Alpakkaen blir holdt for den unike ullas skyld, lamaen har ikke slik ull men kan klippes annenhvert år. De (lama) holdes gjerne sammen med sau, fordi de kan verne mot rovdyr...
    Så da,så ;)

    SvarSlett
  14. yess! då har me endeleg fått klarheit i alpakka vs. lama :D hehe.

    SvarSlett