mandag 20. desember 2021

Nissejegeren

 Endresetra - Sjumilsetra i Vassfaret

Her lukter det ekte norsk  fjøsnisse lang veg!

Gutta var øyeblikket på sporet...

- og da gikk det fort for seg!

Nissen unnslapp med livet i behold, men lua gikk det verre med

Tassen har blitt en skikkelig nissehater, etter alt det nissetullet i fjor....

Jeg lovde å aldri kle ham ut som en nisse en eneste gang til 🙈



😱😨😰
Nisselua blei fillerista lenge og vel før han slapp taket.


Vi sneik oss langsomt tilbake, for å forsikre oss om at nissen ikke fulgte etter. 
Fjøsnisser fra Vassfaret er ikke til å spøke med, de heller!


Om det var en bevisst avledningsmanøver vites ikke, men vi tok ihvertfall første avstikker til høgre. Da kom vi til toppen av hyttefeltet i Endreseterlia.


Tølle har mer sansen for mus enn nisser, takk og pris
 - og det tyder på at det er skrekkelig masse mus i Endreseterlia


Tilslutt satte jeg jegerne i bånd, og kommanderte dem tilbake til Orrebu.


Genseren til Tassen blei hengt til tørk, og så fortsatte jeg der jeg slapp kvelden før. 


For jeg hadde fått innvilga enda ei natt i Orrebu
💓

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar