torsdag 10. februar 2022

Triggere :)

Bergheim mandag 7. februar 2022.

Vi våkna til ett fantastisk fint vær igjen! 
Hadde det bare ikke vært for den forbaskade vinden, hadde alt vært perfekt.
 Og da hadde vi helt sikkert reist til fjells...

Herbrands plass

Jeg visste at Tove hadde tatt med seg både truger og ski, og var beredt for det meste. Siden den evindelige vinden blåste, blei jeg enig med meg sjøl om at det var like bra med en skogstur i Bergheim. Det var ingen problem for Tove. 
Ho hadde sjølsagt vært framsynt nok til å ta med seg brodder også.


En skogstur i Bergheim, er ikke for folk med høgdeskrekk!


Jeg syns vi greide oss forbausende bra i oppover-bakkene. Vi gikk ikke der og hang med hodet, men gløtta stadig opp på toppen som kneiste over oss..


Men etterhvert som den kom nærmere og nærmere, dabba liksom litt av topptur-interessen min. Og heldigvis fikk jeg Tove med på å "spare" den til sommeren, for da kunne vi fortsette bakom toppen også - og kanskje finne ei gammal tømmerkoie ved Baklitjern...
(Som om ho egentlig skulle ha noen interesse av det, men Tove var høflig nok, som vanlig - til å ikke protestere på mine påfunn)


Da vi kom opp på vegen, ble derfor førsteprioritet å finne ett lunt sted hvor vi kunne slå oss ned.


Omtrent 620 moh fant vi ett fint 'stelle'.


Da smakte det godt med en matbit for både to og firbeinte, 
og vi blei sittende lenge og vel.


Forrige uke satt vi på denne fine plassen sammen med Emma og co.
Jeg hadde rota bort ett vottepar, så vi foretok ett lite søk i tilfelle noe skulle ligge glemt og gjemt under nysnøen  - men fant ikke ett eneste spor etter noe som helst.
(Ikke så rart egentlig, for jeg fant vottene her hjemme i går 😆)


Så var de to gamle traverne i gang igjen 😅


Disse dagene med Tove, vil jeg minnes som Triggerpunkt-dagene 👍
Det er jo egentlig litt synd at de gamle merkene skal fjernes, men det er vel ikke bruk for dem lengre. Når jeg nå prøvde å google triggerpunkt, kom det ikke opp annet enn at det var spesielle ømme og irriterte punkt på kroppen...


Utsikten er som regel god fra de gamle triggerpunktene. 
Intensjonene med disse merkene, var vel også at de var synlige fra oven.


Det blåste der oppe, så vi gikk ganske radig ned til Utsikten.
Da måtte vi nyte den siste matbiten...
Tølle flørta så intenst og åpenlyst med Tove, at Tassen skjemtes 😅


Vi hadde faktisk brukt hele dagen på denne turen, så vi avslutta med en snarveg...


Det var riktig så koselig å være på tur med Tove igjen!
Etter middagen unnte vi oss en blund på sofaen (ihvertfall jeg!), og etterpå så vi på TV og koste oss med strikking - mens bikkjene låg rett ut...


Det hadde de gjort dagen derpå også, om ikke Fryd og Kristn hadde dukka opp!
Da hadde Tove reist heim for mange timer siden, og jeg tror ho satt trygt installert foran OL-sendingen på TV, da vi la ut på en ny skogstur.


Det var ekstra morsomt at Emma ble med oss.
Og hundene koste seg i hverandres selskap!


Lizzie syns nok at disse lundehundene er litt rare,
 men ho ville mer enn gjerne leike med dem.


Tølle og Tassen passa veldig godt på venninna si,
 de var vel litt i overkant 'bodygarder' egentlig 😅


Sola skinte, men det blåste fra alle kanter denne dagen også.
Vi fant oss ett noenlunde lunt sted ved Telenor-masta, og der slo vi oss rett ned.


Livsnytere - på en helt vanlig tirsdag!


Vi hadde fulgt hogstvegen fram og opp på Tupperudnatten, men for moroskyld gikk vi den gamle "stien" tilbake. Den er stort sett fullstendig rasert, men vi liker tross alt noen utfordringer...


Dette er jo typisk lundehund-terreng - men Lizzie kunne vegen.


Noen steder er den fine skogen nesten akkurat like fin som før stormen!
😍


Vi greide ikke å få alle fire til å posere, men Lizzie og Tølle spratt rett opp på den vanlige plassen, og venta på belønning og rosende ord fra fotografene.


Var det ikke Tassen, så var det Tølle - som prøvde å henge seg på Fryd.
Stakkars liten lundehund-frøken!
Alle sammen ble helt utkjørt etter den vesle skogsturen...som faktisk varte i tre timer. Jeg tror vi skravla mer enn vi gikk - men gud så koselig vi hadde det!

Og Kristin - som er kvinnen bak Devor foto, fikk flere blinkskudd.
Men dette bildet av Stripa i Rosehagtornen
- det tror jeg ganske sikkert ble Dagens aller, aller Beste.

foto; Kristin Devor

Etter seks fantastiske fridager, venter noen arbeidsdager.
Det kommer neppe til å bli stort å skrive om da.

💙💙💙

Men, det er noe helt spesielt jeg verker etter å fortelle mere om,
 jeg tenker jo knapt på annet, så nå slipper jeg katta ut av sekken...

Det gjelder Pride Of Norway's Glorious Findus,
en liten lundehundgutt som ble født den 25.januar.
Han skal flytte hit til oss om noen uker, og nedtellingen har begynt!

💙💙💙
💙TØLLE  OG  TASSEN  SKAL  FÅ  EN  LILLEBROR💙
💙💙💙

FINDUS
foto; Anette Vabø
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne helt sikkert kommentert både Tove-tur og andre turer, men jeg fokuserer på GRATULERER!! Så utrolig spennende med smått i huset igjen! Gleder meg til å følge nykommeren også <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ❤️ Det blir ei spennende tid. Han må tidlig lære å sitte i sekken, tenker jeg, for det blir nok flere Tove-turer mm

      Slett