mandag 14. juni 2010

På’n igjen!

Frustrasjonen begynte å bli stor i forrige uke. Skulle vi aldri mer få trene blodspor, den eneste skikkelig mannfolksporten som Nalle og Kango fant seg vel til rette i begge to…? Fordi hele Hallingdal var tomme for blod :/
En lappekompis i Larvik tok affære, og tre bokser blod ble sendt i posten onsdag kveld - og dagen etter var det framme i Nesbyen! Vi avtalte med en gang at jeg skulle legge blodspor på lørdag, så skulle Berit og Kango komme til oss på søndag.
Berit skulle nemlig på fest i Ål på lørdag. Gamle klassekamerater skulle samles etter gud veit hvor mange år ;) Gleden ble enda større, da det viste seg at ei av de gode gamle venninnene stakk innom en slakterbutikk i Larvik og kjøpte med seg ni bokser blod. Vår Nina måtte selvfølgelig stille damen noen spørsmål, og jeg tror de to fikk seg en god latter da det gikk opp for dem hvordan det sto til oppi Hallingdal… Tilogmed til Sigdal nådde ryktet, og tilslutt endte Berit opp med 13 bokser blod!
Gutta Boys gikk hvert sitt spor aldeles upåklagelig, tross at den ene bjeffa mens den andre gikk, tross mange vinkler og blodopphold, tross min manglende merking av sporet -  Gutta Boys viste veg!
gutta våre 005
 
Det har regna i hele dag, guffent og kaldt har det vært, så jeg kledde meg godt med både ulltrøye og stillongs, da vi dro på utstillingstrening i regi av Nes JFF i kveld. Som ved ett trylleslag forandra været seg!trening 00210 bikkjer av alle slag møttes på Markedsplassen. Vi trente først på å stå. Det gikk fint. Nalle har faktisk brukbar kontakt med meg på slike øvelser, selv om det var mange ukjente bikkjer der. Det beste av alt – ikke noe bjeffing!
trening 006
Det er når vi springer i ring, at problema dukker opp. Enten skal han ha nesa nedi grasset, eller så skal han være veldig på vakt så ikke andre hanner kommer for nær.. Nå var ikke jeg nervøs i det hele tatt, derfor kan det ikke ha vært pga meg at han ble så gira. Det sitter nok i minnet hans fra tidligere runder, dette her. Og jeg er redd dette kan bli vanskelig å trene bort, for han svarer momentant hvis noen ypper seg :/   Vi får bare springe rundt og prøve å holde kontakten, og samtidig blir vi kanskje kvitt noen kilo begge to. Det er heldigvis ei stund til Biri-utstillinga ;o)
ps. hytte på Furuodden er iallefall bestilt!
trening 004Ask og Emmi fra snusegjengen, var så flinke atte!  Kango syns slikt er bare tull og jåleri, så han var ikke med…
trening 012
 Neste trening blir allerede etter jobb på onsdag. Så skal vi ha en til i slutten av juni. Håper vi lærer noen lure knep ;o)
---------------------------
mere Skogtun 002 VesleGommo er sjukemeldt ut hele juni, juli og august! Armene hennes tåler ikke ukontrollerte bevegelser, og hundepass er strengt forbudt. Nalle savner lufteturene, og de sturer visst begge to.. At de to hadde det trivelig ilag, var lett å se :o)
Vi kommer oppom en dag så fort vi får tid. God bedring og nuss fra Nalle!
Ha det bra, dere andre også!
Ps. Jeg møtte forresten en flott gammel Schanderulven her om dagen. Han het Ekko, var 12 år, hadde skinnende svart pels, var snill og god, og i fin form. Hadde selvfølgelig ikke kamera med akkurat da…

16 kommentarer:

  1. Gode venner er gull verdt!!!!De forstår når nøden er stor :-)))hehe så masse blod, håper ingen tar en titt i fryseren og lurer i all verden på hva slags folk som bor der ;-)

    Tenker dere kommer til å gjøre det supert på Biristranda jeg :-)

    SvarSlett
  2. Gøy med blodspor, vi trena det med Max i går i Tessungdalen :-)

    Så bra at dere våger dere ut i ringen igjen på Biri da :-) Vi sees der :-)

    SvarSlett
  3. Det er tydeligvis en stund til dere blir blodfattige i Hallingdalen igjen Nøve:o) Det er så gøy å høre at Gutta Boys har funnet seg en hobby de trives med!!!

    Nå kommer visst sommeren Nøve, så på værmeldinga at det er meldt 21 varmegrader hos dere i dag, så ullbuksa må ha ført til akutt sommer (og kan tydeligvis legges bort for en stund:o)

    Gøy at dere skal stille på Biri. Vi stiller ikke. Milli har sannsynligvis bare litt rosa hud å vise frem;o)

    SvarSlett
  4. OBS OBS - Jeg har ikke meldt oss på i Biri! Vi får se det an litt ;o)
    Men jeg håper vi treffes der alle sammen!

    Hvordan går det med blodsportreninga til Milli,da??
    Max er jo kjempeheldig, som får begynne i så ung alder :o)
    Etter som jeg forstår har Tove og Barfi finni seg en fin hobby også :o)

    SvarSlett
  5. Jeg sier som over, det er godt med gode venner som kan gi en hjelpende hånd :)

    Godt vi har posten til transport av alskens remedier!

    Så flinke dere er med trening, Nalle er så god! Klarer ikke la være å smile når jeg ser bilder av han, så staselig og flott:)

    SvarSlett
  6. Kjempekjekt å få slik post da :)

    Flinke er dere! Hadde vært såååå morsomt å fått trent sammen med andre lapphunder.
    Jeg har faktisk en ide - til neste vår. (Da har vi også flyttet sørover igjen).
    På Jevnaker er det kjempeflotte områder å gå blodspor i. Kanskje man skulle ha prøvd å samlet en blogg-gjeng som går blodspor (og de som er interessert i å prøve) til ei blodsporhelg? Så kunne vi ha hatt oppmøte fredag. Trening og sosialt samvære på lørdagen. Og på søndagen så ka de som vil - og har trent (evt konkurrert noe)- gå blodsporkonkurranse. Så får vi en dommer på "bevegeligprøve" å komme å dømme oss... Hadde ikke det vært morsomt å fått til??

    Ja,også Nalle-gutten da...herlighet så flott han er :)

    SvarSlett
  7. Nøve: Vi har ikke hatt noe særlig med blod. Får ikke tak i, så jeg har kjipa inn på den siste boksen. Men når nisse-mor fra Larvik kom på banen, ja da åpnet vi den jammen på søndag:o) La et langt og kronglete spor... (alt for langt og kronglete, tatt i betraktning at det er nesten et år siden sist - dumme meg!!). I begynnelsen, som var den enkleste delen, var hun ikke helt med, men når hun "kom inn i det" igjen, så gikk den kronglete delen som en drøm!!!

    Eva: Det høres kjempeknæsj ut!!!! Har vi tid, så er vi med!!!

    SvarSlett
  8. Snille Nina..haha...13 bokser med blod da, gett!!

    Men du verden så flink du er til å gå på kurs....utstillingskurs og greier i tillegg....trodde dere var godt vant der, jeg da..:-) Alle går jo på kurs nå....ikke jeg, da...hihi....bare koser meg jeg - er ikke sikker på om Snorre og Dimma er like enige i at det er kost, da men....også tar vi noen turer i ny og ne sammen med Kero og Nina.

    Til torsdag skal vi gå i Fredrikstad-marka og det er mulig at Anne og Bonnie blir med oss, også. Skal bli gøy å hilse på søstra til Bienna :-)

    SvarSlett
  9. Frost har noe å slektes på,ja ;o)

    Eva, det hadde vært kjempeartig! Det er ikke så langt herfra engang, vi blir garantert med!

    Nina er god å ha :o) Mulig Camilla misforsto meg litt, men Nina går iallefall ikke tom for blod. Og ho har lovd å holde kontakt med gamlejobben, så vi har alltid en mulighet der ;o)

    Dette utstillingskurset er veldig 'enkelt'. Treneren er ingen proff utstiller, bare en glad og dyktig amatør, men likevel blir det nok nyttig. Og jeg har lært ett litt "skittent" knep av en annen kursdeltaker...

    Camilla; HILS SÅ MASSE TIL BONNIE FRA OSS!

    SvarSlett
  10. "skittent?" Få høre.....

    Nei, det ville vel vært ille om det var Nina sjøl som fyllte opp disse boksene..hehe...

    Skal hilse til dem hvis de dukker opp!!!!

    Lurer på om jeg skal finne meg et kurs jeg, også...blir jo rent inspirert av dere andre...:o)

    SvarSlett
  11. Hallo, hallo, i Larvik er det MYE blod. Her går vi ikke tom med det første. Men mye billigere å kjøpe i spann, bare verre å få sendt med posten, haha....

    Dere er jo så flinke at jeg kan ikke la treningen stoppe nå. Og nå har jo Nalle funnet sin gren av sport som han trives med.

    Skal bli moro å se hvordan det går med dere på Biri. Klart du skal stille!!!!! Dette kan du, Nøve. :o)

    En spennende ide Eva kommer med. Hold på den, Eva!!!!

    SvarSlett
  12. Det ordner seg alltid for snille gutter og jenter! ;) Nå har dere blod nok til mange blodspor fremover hvertfall, hehe :D

    SvarSlett
  13. Så moro å lese om "jakten" etter blod, og at redningen i begge tilfeller er Nissemor i Larvik:o)))
    I enkelte tilfeller er verden liten.
    Så kjekt at gutta liker blodspor så godt!!!

    SvarSlett
  14. Haha, nå har dere i hvert fall blod for en stund! Kjekt at dere fikk tak i til slutt! :)

    Det høres veldig greit ut med utstillingstrening! Jeg tror det er det her også, samme sted som vi gikk på agilitykurs i fjor, men det har liksom aldri blitt til at jeg har prøvd det. Kanskje jeg får gjøre det hvis vi bestemmer oss for å ha Dixie med på noen flere utstillinger!? :)

    Vi kommer nok ikke til Biri i år. Det var veeeldig kjekt i fjor, men det blir litt langt for bare en helg, i hvert fall når mor og far ikke har ferie... Men jeg gleder meg til å høre om det og se bilder når det er over! :D

    SvarSlett
  15. Moro med den blodhistorien, Nøve! Et godt nettverk kan brukes til så mangt!Og en blir litt nysgjerrig på å prøve sjøl når en leser om slike vellykkede aktiviteter! Håper å se deg på Biri, - og skulle gjerne visst hva det "skitne" trikset var!

    SvarSlett
  16. Du verden, fra null til en hel haug med blod! Ikke akkurat dagligdags - på en måte :-)

    Kjekt å se bilder, Nøve. Misunner dere virkelig det hundemiljøet...

    Ha en strålende helg oppi dalom :-)

    SvarSlett