onsdag 23. juni 2010

Full-lada batteri

Jepp! Tre fjelltopper på tre dager + vellykka blodsportrening hos Berit, jeg er strålende fornøyd med hvordan jeg har utnytta disse tre fridagene.
Nå er jeg klar for flyttesjauen hos ALT FOR DYR :o)
Søndag var vi altså på Blåfjell, Nalle og jeg. Det har jeg allerede dokumentert. Blåfjell ligger på 1154 moh, ikke så høgt, men det ligger midt i uimotståelig vakre omgivelser.Blåfjell 043
Mandag ble det tur til Hallingnatten. Det er det høgeste fjellet i Nes kommune på 1314 moh. En god del lengre å gå og en god del mere stigning (vi gikk fra Imlan denne gangen),  men det er en innmari fin tur det også. Vi såg ikke rein, men rypesteggen spankulerte oppi snøfonna og fulgte med på hvor vi gikk… (ses som en mørk,liten prikk)Hallingnatten 004
HALLINGNATTEN.HallingnattenHerfra ses den umiskjennelige Gaustatoppen ganske tydelig!  Da jeg zooma inn bildet, såg jeg tilogmed masta!!Hallingnatten 014  Måtte ta en avstikker for å se hva som lå og skinte utpå kanten – det var den kviteste stein jeg har sett!Hallingnatten 020 Nalle på lemenjakt under steinene… Håper det ikke blir lemenår i år, men nå er det veldig lenge siden sist..Hallingnatten 026 Ned fra fjellet og rett opp til Berit for å gå blodspor. Var igrunn litt skeptisk til hvordan det ville gå. Det har ikke regna på lenge og Nalle var sliten etter turen. Men gutten var klar for nye utfordringer, og det gikk overraskende bra. Berit hadde litt problem med hukommelsen, så vi surra det til litt i starten, men han tok det med fatning, og viste oss vegen og målet ;o)
Idag var han derimot ikke helt klar for nye utfordringer…Anfinnatten 003 Nalle måtte stadig dras igang…
Men vi nådde målet – ANFINN-NATTEN 1130 mohAnfinnatten 034 Nå har Nalle fått skikkelig sansen for selvutløser’n! Han syns det er fryktelig moro når jeg kommer stormende tilbake til ham, mens kameraet piper :o)
Det var dessuten innmari godt med en velfortjent liten blund i le av varden…Anfinnatten 031 Vanskelig å si hvor det er finest. Anfinnatten ligger i Flå kommune, og det ser jeg muligens på som en liten fordel, jeg er tross alt fløværing…Anfinnatten 042Mellomnattetjern heter det på kartet, Nattimellomtjern på folkemunne…Anfinnatten 014
TAKK FOR TURENE, mine våte og mishandla joggesko ;o)Anfinnatten 006
Nå gleder jeg meg til å ta fatt i butikken igjen! Vi skal ha åpent som vanlig fram til helga, så blir det full fart med flyttelass fra søndag tilogmed onsdag. Det blir spennende og travle dager framover.

26 kommentarer:

  1. Så fine bilder og for noen flotte turer, Nøve!! Vakkert!! Veldig godt utnyttede fridager!!!

    Tror nesten Thea, Bienna og jeg må reise oppover og teste en av de turene når vi får ferie sammen...

    SvarSlett
  2. Nydeligt Nøve!! Jeg er bare såååååå misunnelig!!

    SvarSlett
  3. Så vakkert!!! tenk når Nalle skal vise Ville litt fra fjellturområde sitt:o)))
    Nøve, du må spare litt på Nallemann;o) han kan jo ikke være helt pompa når Ville kommer. Han er jo morsom da der han legger seg ned og synes det har blitt litt vel mange turer i det siste;o)))

    Takk for turen Nøve, dersom du finner på å spørre meg om hvor ferden skal gå, så vet jeg nesten ikke å svare, alt i område deres ser jo så vakkert ut:o)

    SvarSlett
  4. Ikke rart jeg blir sliten av å gå på tur med deg di' Fjellgeit;o) Til og med Nalle-mann får jo litt nok;o)))

    Du burde beskjært bildet dere har tatt med selvutløseren, har en følelse av at vi kunne fått sett et flott ansiktsuttrykk på dere begge to hadde dere vært nærmere:o))))

    Lykke til med jobbe-sjauing Nøve, og så får du jo kanskje besøk av vakre Ville-mor. Stor-kos dere masse:o) Me sjåast snart!!

    KLEM

    SvarSlett
  5. Så god utnyttelse av fridager!

    Og som alltid, veldig vakre bilder. Jeg har ikke noe ferie i år, men har en langhelg fri i begynnelsen av august, hvor jeg tenker at man må ta en fjelltur eller lignende. Etter dine bilder er jeg bare enda mer sikker på at det skal gjøres!

    Lykke til med jobbing og flytting!
    Frost hilser til pappan sin :)

    SvarSlett
  6. Har sakt (skrevet) det før...når vi flytter til Hadeland igjen så kommer vi på besøk! ;)

    Utrolig flott natur! Blir så misunnelig her jeg sitter i våte Trøndelag - som stort sett består av skog!

    SvarSlett
  7. Sååå mange kjempefine bilder! Ser ut som dere har hatt noen veldig fine (og lange ;) turer i det siste! :D

    Lykke til med flytting av butikken! :D

    SvarSlett
  8. Så vakker vakker vaaakkker natur !!

    Blir helt missunnelig på de langstrakte viddene.

    Jeg vet om et sted jeg vil dra ......! Kanskje en gang ...!

    SvarSlett
  9. Natur bildene tar helt pusten fra en. Glemte jo å nevne; lykke til med flytting av butikk, du har jo lada batteriene så det går nok som en lek for ei fjellgeit;o)))

    SvarSlett
  10. jeg lurte på en ting: hvordan går det med poter og klør etter all klatringa. Slipper du å klippe klørne til Nalle?

    SvarSlett
  11. Så mange flotte bilder! Blir jo helt gåen av her jeg sitter og bare skuer det vakkre terrenget!!
    Nalle er heldig!!
    God sommer til dere alle 3!!
    Bjørn har jeg ikke fått hilst på men tar han med!!
    Så treffes vi kanskje på Biri?

    SvarSlett
  12. Du gir deg ikke med å gjøre oss misunnelig på turene dine. Til og med jeg har begynt på alvor å tenke på en tur til deg i sommer. Men husk at jeg er IKKE noen fjellgeit.

    Lykke til med flytting. Dere kommer til å få det så fint når dere er ferdig. :)))

    SvarSlett
  13. ÅÅÅ for noen fabelaktig flotte bilder, Nøve!!!
    Jeg er misunnelig nå ja! Kan ikke tenke meg noen bedre måte å bruke fridager på!Elsker fjellturer! Bare jobb, jobb, jobb på meg nå. Plutselig ferie, OG DA!!!!
    Enig med Hanne. Tror jaggu meg jeg må komme og teste turene dine jeg også!
    Synes forresten jeg kjenner igjen "velten" til Nalle! Jarek har jo noen sånne innimellom han også, he, he!
    Lykke til med jobbfyttinga, Nøve

    SvarSlett
  14. Jeg lurte litt på hvem som knipsa bilder av deg og Nalle sånn høyt oppå fjellet, se....nå vet jeg det...hihi..bare vær forsiktig når du er sånn i farta mot Nalle-mann...du har sett kneet til Marianne??

    Mange herlige bilder av flott natur, og dere vet å kose dere i den...men tenk at Nalle bare legger seg ned og hviler sånn uten videre..mistenker at dere kanskje har gått både langt og fort??

    Lykke til med flyttesjauen....er glad jeg slipper den foreløbig...jobben min flytter til nye lokaler i oktober..den tid den sorg...Nå er det ferie!! Jippi - i hele 5 uker framover...

    SvarSlett
  15. Uff, dere blir sikkert dritlei turbildene mine, men kan noen få lyst til å ta seg en fjelltur - er det jo kjempefint! Det er mange perler der ute, det ser vi jo på alle bloggene :o)

    Tove, klør må klippes.. Potene greier seg bra, jeg har aldri smurt dem eller noe, selv om de kanskje virker litt tørre.

    Linda, jeg er sikker på at Jarek og Nalle har den samme velten!! Er det en uvane fra Ida, mon tro??
    hehe.Han er slettes ikke utslitt - han springer hvis vi snur og går dit han vil. Bare litt egenrådig. Jeg tør ikke slippe ham,da kan han stikke langt...
    Camilla, jeg har sett kneet! Mine legger er gulblå med røde striper..

    SvarSlett
  16. vi blir A L D R I lei av disse magiske bildene dine Nøve, legg ut flere!!!! :D

    SvarSlett
  17. To Gry'er er helt enige. Vi blir ALDRI lei!!!!!

    SvarSlett
  18. 3 herlige turer, nydelig terreng, du er heldig som bor sånn Nøve!

    SvarSlett
  19. Hmm, var visst anonym jeg, det var ikke meningen!

    SvarSlett
  20. Du må ta meg og Wilma med på disse fjelltoppane dine når flyttesjauen e øve :-))

    SvarSlett
  21. Så flotte bilder av vakker natur, og ekstra fint av Nalle og Nøve med selvutløser'n! Det var jammen tre aktive dager! Sånt gir overskudd.

    SvarSlett
  22. For noen vakre bilder og flotte turer, Nøve. Herlig å se Gaustatoppen også - vi var der oppe i fjor sommer og skulle gjerne hatt en tur til, men det får vi utsette til en annen gang.

    Og takk for tips om hvordan man kan legge ut større bilder. Var mange gode tips på den siden :)

    Klem

    SvarSlett
  23. Så nydelige bilder! Vi lengter etter hytta når vi ser det fantastiske turområdet dere ferdes i :)
    Håper flyttesjauen er over!


    Marianne & Wilma

    SvarSlett
  24. Veldig mange natt-navn hos dere?

    SvarSlett