lørdag 19. januar 2013

Lykke kan kjøpes :)

 

Pollys 019

BRØDRENE HAKK  I  HÆL

Pollys 030

Skal hilse og si at storebror Nalle passer på!Pollys 031

De henger sammen hele tida når de er ute.

Pollys 035

Inne også...

Pollys F 006

- men Nalle forlanger at det må være en viss avstand...

Pollys F 010 

-selv om Tassen kommer nærmere og nærmere, sakte men sikkert!

Pollys F 035 Nalle kan hente leiker og legge det foran ham, men vil ikke være med på leiken... Han knurrer når Tassen begynner å kravle over ham, og da viker Tassen unna med en gang. Han viker ikke langt unna, da - men prøver intenst å innynde seg hos storebror igjen.

Jeg tror faktisk Nalle er ganske fornøyd med tingenes tilstand!

Pollys F 043

 

Lundehundens kosthold er viktig. Den bør få kvit fisk minst en gang i uka, kylling er bra, og f.eks grønnsaker og villris.. Hittil har han bare fått Royal Canins Mini Junior, men jeg har så smått introdusert både fisk og kylling for ham denne uka, og han syns det er kjempegodt! Han er temmelig glupsk, og eter alt han kommer over (unntatt tørrfôret). Tror nok det har blitt endel kaninbæsj og fuglefrø også, men det har heldigvis gått bra med den vesle valpemagen!

Nalle har ikke vondt av fisk og kylling han heller, og det fungerer som verdens beste belønningsfõr for dem begge.

Se her hvor flinke de er!

Pollys 012

Tassen skjønte med en gang at det var lurt å sitte stille og vente på tur :)

Pollys 011

Kloklipp kan bli en liten utfordring etterhvert. Jeg klipte alle klørne da han lå og småsov i fanget mitt - han er en skikkelig kosegutt, forresten - og vil helst sove i fanget! Jeg må være påpasselig og klippe litt og ofte, så går det nok bra dette også. Søtere labber skal en lete lenge etter...

  Pollys F 011

 Alt er en fryd!

Bilkjøring f.eks - no problem.

Vi kjørte til Flå igår. Tassen la seg til å sove, han - selv om Nalle begynte å pipe utålmodig da han forsto hvor vi skulle...

Pollys F 016 De måtte se seg omkring, og sjekke alle spor etter Pelle og Timo - før vi gikk inn til mommo...

Nalle og mommo fikk være i fred på kjøkkenet ei lita stund, men etterpå var det Tassens tur til å kose seg i bestemorfang...

Pollys F 014

Pollys F 031 

Vet ikke hvem som koste seg mest, jeg??

Pollys F 028

Det har vært kaldt i dag også, nå begynner vi å bli litt lei av at gradestokken stadig kryper under 20 tallet. Det blir for kaldt for en liten lundehund. Det blir for kaldt for en liten "lundelapp" også...  -genseren er nemlig strikka av lappe-Biennas varme, gode ull.  Vi gikk en liten tur likevel, vi da. Tassen blei putta inn i varmedressen min med jevne mellomrom, og det syns han er helt ok!

Lurer på om det går an å bruke kløven...?

GUTTA  PÅ  TUR !Pollys F 050

Vi har vaska gulv idag også.  For andre gang på ei uke!!!

Gulv-vasken går som en leik, nemlig  :-)

Pollys F 047 Og vi har spinni litt, og vaska mye lapphund-garn. Det var veldig spennende lukter for en liten Tass, men det kan vi skrive mer om en annen dag.

Pollys F 003

GOD  HELG  ALLE  SAMMEN !

Pollys 026 (2)

 

Hisen Nøve, Nalle og Tassen

22 kommentarer:

  1. Heldige er vi hundeeiere, som vet at lykken faktisk har en pris. Det gjør at vi noe enklere kan inne den!

    Så fantastisk koselig lesning, det ser jo virkelig ut til at dette går som en drøm. Søte lille Tassen, som så tydelig har funnet plassen sin! Og flinke storebror. Tenker du har kjøpt deg mange gode og lykkelige øyeblikk med disse to sjarmørene!

    For ikke å snakke om, enorm hjelp til både gulvvask og spinning;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde nesten glemt hvordan det var å ha valp i hus! Masse, masse kos :) og tisse og bæsje-aviser overalt. Og leiker :) Jeg nyter det!
      Jeg tipper Frost blir en like god storebror som pappa'n sin, Stine ;)

      Slett
  2. Nydelige bilder av liten og stor! Dette er gode dager, Nøve. Kos deg masse med gutta dine og riktig god helg fra oss på Jar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gode dager, ja. Nå gleder vi oss til nye kurs med deg!

      Slett
  3. Så koseligt Nøve!! Dette ER lykke <3

    Nalle vil nok slippe Tassen inntil seg til slutt, husker godt Gamle Mira og Embla..hihi, de første ukene så fikk hun bare ligge ved siden av, så ble det inntil ryggen og til slutt sov de omtrentlig i armene på hverandre ;)Kjempe gøy å følge med på disse to sjarmørgutta, å JA de labbene ER verdens søteste..uten tvil!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hører flere som forteller om det samme, at det kan ta litt tid før valpen blir godtatt i flokken. Det er jo ikke så rart! Jeg er ganske sikker på at de vil ha mye glede av hverandre etterhvert

      Slett
  4. Nudelige de er!!! Fine Nalle som ligger fint på gulvet mens Tassen sitter i bestemors fang!! Blir nok ikke lenge til så ligger Tassen helt inn til Nalle!! Ha en fin helg videre!!

    SvarSlett
    Svar
    1. De vakreste gutta i verden er her :) Nå er jeg spent på hvordan det går med deg og jentene på utstilling idag!

      Slett
  5. Herlige hunder =) Litt glad for at vi endelig er ferdig med valpetiden her, den har vert en prøvelse =P Lykke til videre =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ja det kommer nok tøffere dager enn de jeg har nå. Takk Ingrid!

      Slett
  6. For noen fantastiske bilder! Blir helt rørt jeg :) Er to virkelig fine gutter du har Nøve, de kommer nok til å få mye glede av hverandre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg og. Og Tassen er en skikkelig snuser! Skal bli moro å prøve spor med ham :)

      Slett
  7. Lykke kan definitivt kjøpes, men det er en forutsetning at "innkjøpet" har 4 bein, puls og pels😃. Jeg elsker oppdateringene dine, og synes det er så moro å lese om store- og lillebror på Bergheim! Nalle er forbi den tiden han fant seg i alt (stakkars), men han er utrolig real og grei og blir et flott forbilde for søteste Tassen! Han er så fin i Biennas varmende ull Nøve!

    Så deilig at han er bilvant alt! Det tok jammen tid med mine, særlig "Lillesøster". Han koser seg der i bestemorsfanget, det er sannsynligvis like kos for bestemor!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er bare flaks det med bilkjøringen. Han hadde knapt kjørt bil før jeg dro ham med fra Trondheim til Oppdal, og da satt han og hylte nesten hele vegen! Da vi dro videre dagen etter, roa han seg med en gang, og bare son :) Ble ikke bilsjuk eller noe - og jeg håper så inderlig det fortsetter slik!

      Slett
  8. For en koselig oppdatering! :D Nå har jeg kost meg masse med de fine bildene. Viste at Nalle kom til å bli en super storebror. Han har det i sag, bare. :) Leser mellom linjene at du bare koser deg om dagen. Dette er LYKKE!

    Nå gleder jeg meg skikkelig til å hilse på den lille rampen en dag. Han ser jo bare perfekt ut. :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Han er perfekt, Nina. Passer til navnet sitt Fusentasten - han er pågående, uredd og en smule dumdristig. Men han lærer fort! Og han kommer uendelig langt med den sjarmen ;)

      Slett
  9. Hvor går det godt med de 2 hunde sammen - det kan nemlig ikke altid købes for penge - mine 2 enes godt nu, men det tog også en del tid. De ligger ikke i ske endnu, men her efter 2½ år kan de ligge side om side, mest i sofaen, men det er også hændt et par gange at de ligger i samme kurv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette har gått mye bedre enn jeg hadde våga å tro, og jeg er veldig glad for det. Håper de blir skikkelige kompiser som får mye glede av hverandre etterhvert!

      Slett
  10. Åååå, de er så fine Nøve, begge 2! Ser virkelig ut som dette var midt i blinken for de begge, kommer til å få mange fine stunder de 2 der, og deg :)

    Gleder meg tiø å få hilse på han lille lunde-lappen ;)

    Kos dere videre med spinning og gulvvask ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var Kistin som skrev :)

      Slett
    2. Takk Kristin (og Leo)
      Tassen håper Leo gidder å leike litt med ham!
      Nalle gir igrunn blanke...
      Jeg gleder meg kjempemye til å se dere igjen åkkesom :) Nå er det ikke så lenge til!!

      Slett
    3. Leo blir alltid med på litt lek han, sisten og bryting er morsomst! Gleder meg masse jeg også, blir en super helg det!
      -Kristin

      Slett