tirsdag 4. mars 2014

En fin mandag

Tassen og jeg dro på jobb som vanlig da kl var 9. Da rakk vi å fyller diesel på Nor Senteret. før prisen blei satt opp. Drivstoff er nemlig alltid billigst søndag/mandagmorgen Smilefjes som blunker

Vi gikk en liten runde i Gol, før vi låste oss inn i butikken. C satt utafor og venta på oss, ho skal være utplassert hos oss denne uka. Det var tydelig at ho er en dyrevenn, for Tassen gikk faktisk rett bort til henne og ville ha kos. Snakker om rett dame – på rett plass!

Endelig, idag fikk vi tømt ferdig lageret, nå gjenstår “bare” rydding og telling – det føles slett ikke uoverkommelig, men vi ser fram til den dagen alt er  orden etter brannen (og div. andre omstendigheter som varetelling og ny datakasse…)

Da vi skulle lufte oss utpå dag, kom Kito og Inger Smilefjes Kito har blitt stor, vi kjente ham nesten ikke igjen! Han er en toller på nesten 7 mnd. Så søøøøt!

IMG_8023

Kito kjøpte seg slik sele som Tassen har, NonStops sporsele – den passer så godt på de fleste raser – anbefales Smilefjes som blunker

Da arbeidsdagen var endt, kom det plutselig to smådamer og ville hilse på Tassen…

IMG_8032

Lily og Molly, mor og datter – to dansk/svenske gårdshunder (og Ingun)…  Han blir beæret og stolt…han greier nesten ikke å pisse høgt nok Smilefjes som rekker tunge

IMG_8046Mens damene krangla om pinne, benytta han anledningen…

Og etterpå gikk vi en liten tur sammen med dem, før vi dro heim. Deilig at det er lyst til klokka er over 18!

IMG_8055

Prøvde noe nytt til middag idag… SØT-POTETER!

De blei kokt og deretter mosa sammen med smør, salt og pepper. Merkelig farge, og smaken…? Tja, det blir nok vanlig potetmos til pølsene neste gang.

Kaninene fikk kveldstellet sitt, og Nalle sjekka at området var fritt for mus…IMG_8058

Jeg kjøpte en øreål i dag! Den smatt ut av posen mens den lå i akvariet til temperering, og siden har jeg ikke sett ham. Håper han vil trives oppi der, han er en skikkelig raring. Omtrent 15 cm nå, men kan visstnok bli opp til 45 cm.. Det tar noen år. Får tro jeg ser ham igjen snart, men her er det mange gjemmesteder.

IMG_8066

Nalle og Tassen øvde på triks i helga, og det gjorde vi i dag også. Nå kan de “snurr” og  ett annet triks der Tassen hopper over Nalle. De blir kjempeivrige når vi skal trene…

IMG_7990

…og trøtte og fornøyde etterpå.

I kveld tvinna jeg angoragarn av Anina.

IMG_8068

Planen er å strikke ett par pulsvarmere av alle fem, nå mangler jeg snart bare av Buster. Og han skal klippes denne uka Smilefjes

IMG_8075

Jeg tok meg liksesågodt ett glass vin attåt arbeidet en mandagskveld Smilefjes som blunker

Ha ei fin uke!

4 kommentarer:

  1. Har vore litt spent på det der søtpotetgreiene sjøl - det vert jo reklamert for det på tv! Trur eg må smake eg også.. :)

    Han Nalle er nå ein luring, han veit kortid han skal "slå til" hjå damene! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Finns visst mange gode oppskrifter med/på søtpotet, og den skal jo være så sunn. Verdt å prøve!

      Slett
  2. Har ikke smakt søtpoteter til pølse, men det er nydelig til annet kjøtt - har en svigerinne som har bodd i USA og har lært å "elske" søtpotet etter en del middag hos henne og min bror.

    Koser meg med å lese bloggen din, eneste minus er at du ikke skriver ofte nok : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for den! Nytt innlegg på plass allerede :)

      Ja, iblant må man lære seg å like en ny smak - og jeg har lyst til å prøve søtpotet igjen, men i en annen kombinasjon. Trur jeg skal google frem noen oppskrifter!

      Slett