onsdag 13. mai 2015

Litt av hvert igjen…

Uffameg så fort dagene flyr,  jeg er egentlig ikke sikker på om det er vinter, vår eller sommer! Det har vært dager med varmerekord for årstiden, men jeg har beholdt ulltrøya på. Og på torsdag skulle jeg ønska jeg hadde hatt ull-stillongsen også.

P1050358

Vi var dessuten litt betutta den kvelden. Hilde hadde noe trist å fortelle, og ingen av oss var vel helt oss sjøl etter det. Tassen og jeg hadde problemer med konsentrasjonen, det kan man trygt si, så treninga gikk so som so.

Da vi kom heim, gikk vi en liten tur, og da fikk Nalle også være med.

Og da var Tassen Konge på haugen igjen!IMG_3374

Fredag morgen “datt” den siste store bjørka på tomta vår. Karer fra Kraftlaget tok seg av fellinga.  En nabo med vedkløyver hjalp til med å kløyve de største kubbene, mens en annen nabo kjørte bort kvisten. Da jeg kom heim fra jobb ikveld, var veden stabla opp til tørk bak stabburet!

Da fortjente Bjørn biff til kvelds SmilefjesP1050363

Kyllingene får servert fin frokost hver morgen, de – det er mere enn Bjørn får.

P1050327

Den gode frokosten har resultert i at de kommer pipende så fort de hører meg Smilefjes

Her ligger en liten film: Morgenstund har gull i munn.

Nå er det nok like før de kan slippe ut i friluft – bare vi får noen varme dager igjen nå så!!!

Kan tro det er en som kommer til å ligge langflat inntil hønsenettingen da!

Det er fortsatt umulig å si hvem som er høne og hvem som er hane. De var en måned den 11., og jeg tror jeg må vente en måned til – før vi med noenlunde sikkerhet kan si hvem er hvem.

Men la meg presentere Grom, oppkalt etter lillesøster GroM Smilefjes som blunker

P1050368

Ho har den fineste sveisen av dem alle, og er litt sånn Sjefshøne, liksom. Ho blir lagt merke til Smilefjes som blunker

***

Søndag fikk vi fint besøk!

To langveisfarende venner som hadde blitt til tre siden sist Smilefjes som blunker

-  Thorbjørk og Emil måtte selvfølgelig hilse på den godeste Ullf

P1050378

Det var ett nydelig vær denne dagen, og vi koste oss ute i hagen alle sammen.

Det led mot kveld før Nalle og Tassen fikk turen sin, men bedre seint enn aldri!

IMG_3400

Og det var en sånn fin kveld! Reineste sommerkvelden, var det. Uten mygg Smilefjes

IMG_3404

Nydelig farger, duft av hegg - og fuglesangen, da - den er øredøvende slik rett før sola går ned!

IMG_3407

Jeg vet knapt om et finere sted enn Bergheim på våren…

IMG_3409

Mandag forlot jeg Hallingdal. For noen timer.

“Rykende ferske” avføringsprøver fra Tassen skulle leveres hos Hønefoss Dyrehospital før lunsj, forstå det den som kan…  Han hadde hatt bittelitt blod i avføringen igjen, så jeg turde ikke anna enn å ta en ny Giardiatest. Nalle har også hatt tendens til magesjuke, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro. Prøvene blei levert tidsnok til at de kunne sendes til laboratorie i Tyskland, så jeg håper å få ett svar før helga – sjøl om det kommer en helligdag “i veien”. Dessuten fikk jeg en prat med Stein, en veterinær som faktisk har greie på lundehund!!! Heretter kommer jeg til å bruke Hønefoss Dyrehospital Smilefjes

Jeg hadde tenkt å ta en liten handletur også, når jeg først var i Høneby’n.

Men det blei bare en kort visitt innom ett parkeringshus…

Neste stopp var Snarum kirkeP1050404

– der årets første geocache blei logga kl 11.40!!!

IMG_3413

Så blei det jammen en stopp på Sokna også, og gutta spora opp Lunder kirke Smilefjes som blunker og enda en cache

P1050408

Dagens fjerde stopp, blei på ei fiskebrygge i Brekkebygda ett sted.

P1050414

Men den cachen fant vi ikke Trist fjesog vi regna nesten bort!

P1050415

Så blei det matpause oppe i Sørbygda hos Barbara, Thorbjørk og Emil Smilefjes

P1050425

Og jaggu, innen turen var omme – hadde jeg klatra høgt og lågt, og logga tre cacher til!

P1050427

Fem cacher fant vi, gitt. Nå har jeg finni 69 tilsammen, og det er nesten ingen igjen i nærområdet.

P1050435

Det spørs om vi ikke må legge ut på “langtur” igjen..? Det er faktisk ganske moro, så jeg får se om jeg ikke fornyer medlemskapet ett år til…

P1050439

1 kommentar:

  1. Godt å lese at du er i gang med cachinga igjen! Jeg tenkte faktisk på deg her om dagen, og lurte på om du hadde kuttet ut helt.
    Krysser fingrene for at prøvene er fine denne gangen!

    SvarSlett