fredag 25. november 2016

Hei hå, nå er'e helg igjen

Ludde har hatt dame-selskap!
Men Ingrid var nyklipt, og ville bare kose seg under varmelampa.
Og det var vel best slik.
***
Jeg kjøpte en vakker, blå liten kampfisk til det vesle akvariet, etter at karet hadde fått seg en liten opprensk.
Stripa fant seg fort til rette, sjøl om akvariet blei plasssert på hjørnebordet

Sønnur, eller Malkhyl Jr - er godtatt som eneste hane i flokken, men bare såvidt.
Hønene gjør akkurat som de sjøl vil...og nå om dagen vil de helst ikke ut.
Ikke legger de egg heller.


Vi har både skiføre og sparkføre i Bergheim-kroken.

 
Det er så fint her, at det er ei gru!

Men da helga kom, satte vi likevel kursen mot Vassfaret igjen...


Det var lørdag og litt utpå formiddagen at vi ankom Dølahytta.


Jeg la i ovnen og tok en matbit, før jeg spente på meg skia og gikk nedover mot Suluvatn. Vi gikk ikke så langt før vi snudde, det var så subbete å gå, og Nalle sleit med snøballer under labbene.


Siden det er brøyta like ned til Strøsdammen, er det bedre for ham å gå i vegen. Vi stansa ikke før vi hadde gått opp til Godvatna igjen...


Det er så innmari artig å ake nedatt!

 
Klokka fire er det mørkt.
Jeg tror det kan karakteriseres som toppen av velbehag, når man setter seg godt til rette foran en knitrende vedovn - med strikketøyet, og noko attåt - og riktig leve seg inn i Radioteaterets kriminal-hørespill for mystikk og onde gjerninger..



Han får fram smilet, han her å - sjøl om det er tidlig på morran...

- og så kan vi sove litt til -


Søndagen hadde ikke det samme fine været å by på.
 Men underholdningen var fin.

En liten Fossekalls akrobatiske "svalestup" er virkelig imponerende!


Dagens skitur gikk bare bort til Fønhus-koia.


 Vi plukka opp Bjørn på turen.


Og så kjørte vi heimover i følge, da det lei på dag.
Jeg hadde nemlig litt problemer med bilen...
Vifta hadde sagt stopp, men nød lærer naken kvinne å spinne - er det ikke så det sies? Ei lita vifte fra Biltema, blåste nok til at jeg greide å holde ruta noenlunde fri for is.
Men det var en kald fornyelse ;)


De hjelpsomme og effektive gutta hos Nesbyen Bil AS fiksa vifta mi, så jeg kom meg på jobb ved egen maskin de neste dagene.
Når jeg først er igang med å skryte, må jeg jammen skryte litt av Rema 1000-butikken også, den som ligger vis a' vis Zoo-butikken vår.
Jeg tror man skal leite lenge etter en mer innbydende matvarebutikk!

 Det første man ser er grønnsaksdisken - som virkelig er ett delikat blikkfang!

Vi begynner å få mere orden i butikken vår vi også, syns jeg.
Vi skal dessuten begynne med noe nytt...

 
Thomas er nemlig kjempeflink på dyreportretter.
Han skal få seg en liten krok i butikken, der han kan utfolde seg med kamera.

Buffy og Bajas er sjølve maskottene våre 💝

 
 Nå skal jeg ha langfri-helg igjen.
Nalle er klar for tur, han har fått potesokker for første gang. Han var ikke helt fornøyd, men jeg tror nok han vil tilgi meg, når vi skal ut igjen.
Det var liksom ikke særlig interessant å ligge der til stas!


 Jeg har strikka votter, og spunnet ganske mye garn den siste uka. Det får jeg komme tilbake til seinere. Det blir kanskje noen julegaver ut av det.

På søndag er det 1.advent, men jeg tror det skal bli mulig å få litt julestemning allerede på lørdag...

GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar