søndag 28. oktober 2018

En bitteliten fjelltur

Endelig frihelg og Yr kunne melde om strålende vær.


Så vi la lystig ivei fra Siggeset med niste og kakao i sekken,
og satsa på sol og varme.


En iskald vind møtte oss ved Rakketjern.


og ett tynt snølag dekka marka

Helt fantastisk, i følge Tassen!

Men pipa fikk en annen låt da vi kom opp på snaufjellet...


...da ville den stakkars kroken fortest mulig ned i lunere terreng
Nalle nyter Duften av vinter

Det blei verken "lundehund-på-sten"-bilde eller ordentlig topptur denne lørdagen, nei!


Vi kasta bare noen raske blikk innover fjellet, før vi satte kursen nedover.

...eller bortover, rettere sagt.
Vi gikk liksom på tvers, slik at vi kom på stien fra Fjølaset.


Forbi Grisetjern, og deretter nedover i skikkelig trøll-skog.


Her har det luska både bjørn og ulv i sommer,


 og vi skvatt skikkelig alle tre, da en svær tiur letta rett ved stien 😅


Stien er tydelig og fin.


 Det er bare ovafor Grisetjern-bekken at den kan være litt vrien å følge.


Men det er ingen sak når en har med seg gode sporhunder!
Skummel stubbe...?
 Det vart en fin liten runde på 4,5 km.
Kakaoen tok jeg først da vi kom ned til Siggeset igjen.


Frosten hadde tatt skikkelig tak i meg i løpet av de to timene den runden tok,
Hva kunne vel passe bedre enn rykende varm grønnsaksuppe etter en slik tur?
 Ett varmt bad, kanskje?
Jeg fikk begge deler 😊

GOD SØNDAG!

2 kommentarer:

  1. Det finnes ingenting som et varmt bad etter en småkald tur ute. Tar meg gjerne et bad om jeg ikke har hatt en kald tur ute også jeg da. Kan ikke skjønne de som kaster ut badekaret sitt og kun satser på dusj.

    SvarSlett
    Svar
    1. Badekar må man ha! Jeg fyller det opp til randen, og etter ei stund må jeg slippe ut kaldt vann for å fylle opp med nytt varmt vann... Luksus!

      Slett