lørdag 30. november 2019

To uker med Tole

Vi har bittelitt sol kl 9.48!


Det var fantastisk å se sola igjen,
men dermed kom kulda også...


Jeg veit ikke om det var helt nødvendig, men jeg fant fram lapphundfrakken som blei lagd til Tassen da han var liten, da vi skulle ut på tur...



Det begynte så bra, men Tole stoppa opp da vi kom nedi krysset.



Det gikk jo ikke an å logre med den lange frakken,
så han var ikke helt fornøyd!
"Kan vi ikke gå heim att, da?" 



Så vi gikk heimatt og tok noen bilder 😅



Jeg tok en snartur til Nesbyen igår, mens Bjørn var heime hos hundene. Det var for kaldt til at jeg kunne dra med vesle Tole ut, og det er det dessverre idag også. Vi skulle gjerne vært på Museumet og fått litt julestemning og sosialisering i dag.
Men det får visst bare vente.



Da jeg kom tilbake fra Nes, dro Bjørn på hytta
- og omtrent samtidig kom postdama Birgit innom en tur.



Tole lærte kanskje at det er helt unødvendig å bjeffe på postmenner?
Det spørs om det ikke bør gjentas noen ganger, Birgit 😉

Vi tok en tur til Flå på onsdag.
Tole hylte og bar seg under kjøreturen, men han hadde roa seg innen vi kom fram.



Mommo syns det var veldig koselig med så fint besøk!



Vi gikk en liten kveldstur under gatelys, før vi dro heim igjen.
Tole hylte og skreik da også, akkurat som før 😓
Og seinere på kvelden, hadde han skikkelig magasjuke.
Han bæsja suppe tre ganger innen magen var helt tom, stakkars liten.
Det blir visst ikke så lett, dette her.



Borte bra, men Bergheim best.



Tole og Tassen trives best ute i det fri.


- og Tole vil gjøre alt som Tassen gjør.



Han henger på så godt han kan.



Litt urettferdig i djup snø!


Det har kommet ganske mye snø, og det setter sine begrensninger. 
Vi kommer ikke fram overalt. 

Men det er lite trafikk her, så de kan få springe løse,
 og vi kan trene innkalling 😊


Tassen er ganske flink, han!



Han fikk seg en skikkelig "blåveis" her om dagen, forresten.
De har antagelig skalla under leik. Det er ikke noe feil med øyet, heldigvis - men han fikk en diger kul i panna.



Han var nesten normal igjen, da jeg tok disse bildene igår 😍


Gull-ungene mine

Jeg er vel heldig som har en slik liten flokk 💕


Det er ikke bare idyll, det skal sies...
Tole er en ganske slitsom lillebror. Vi har satt opp ett provisorisk stengsel mellom stua og resten av huset, slik at de kan skilles innimellom.
Det er greit for Tassen å slippe unna, han kan bare hoppe opp i sofa og seng, men det gjør jo ikke Nallemann.

"LOVE YOU, NALLE-BROR, DO YOU LOVE ME?"
Jeg prøver å aktivisere dem med leik og triks, det er viktig å skape den trygge, gode kontakten. Og vi må jo finne på når det er såpass kaldt ute.



SITT OG GI LABB er uimotståelig søtt 💗



Da han sovna i senga si i går kveld, sto ørene rett til værs.
Han ligna mest en uskyldig revunge...



I dag står det ene øret rett opp!
Men det har jeg enda ikke tatt bilde av, og nå våkner de etter formiddagsluren, så jeg får anna å gjøre enn å sitte ved data'n.
GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar