onsdag 27. januar 2021

Huttetu...

- så trått det går om dagen!
Jeg er møkk lei både korona og kulde,
og har egentlig ingen verdens ting å blogge om.



Livet går nå sin vante gang, men at alt tar litt lengre tid .


- sjøl om jeg har god hjelp til både det ene og det andre...



Da Bjørn kom heim fra hytta før forventa, sto "jubelen i taket"

- og jeg fikk hjelp til å lage ett ekstra varmt rom til kaninene.
Det blir mindre plass enn de er vant med, men det får duge i den kaldeste tida - for kaninene må klippes hver tredje måned uansett årstid...


Fillip fikk klippen sin på lørdag, på dagen tre måneder siden sist. 



Hundeklør klippes rett som det er, de vokser ekstra fort og mye, nå som de ikke slipes på verken asfalt eller under "grave-arbeid".
De er veldig flinke, begge to.



Tølle er helt avslappa 😍 han vet så godt at det vanker en belønning.


Det var faktisk mildvær i helga, og det var da Stripa vågde seg ut på fuglejakt.


Det var kaldere på søndag, men det var bare rundt -10 da vi tok oss en tur til Flå.
Og oppi Hei-bakkan skinte sola, og det var riktig så trivelig



Hadde det ikke vært for all biltrafikken, hadde det vært helt perfekt 😏



På Flåheimen er det visitt-tid fra kl 16, og vi møtte opp fem minutter over fire.
Gutta var så glade for å hilse på mommo igjen.


Slik det er nå, må besøk varsles på forhånd, og beboerne har kun anledning til å ta imot besøk to ganger i uka inne på rommet sitt. Jeg hadde med is-kaffe, kaker og frukt, men ho ville helst gå inn på kjøkkenet og lage skikkelig kaffe til meg 
- men det er jo ikke tillatt nå til dags.
Ho fyller 93 år den 28., og vil gjerne feire dagen sin slik som vi bruker, men det går jo heller ikke an i år. Det blir nok vanskelig for henne å forstå. Ho som er vaksinert, og all ting. 
Jeg håper disse covid19-reglene har gått i glemmeboka innen neste år,
og at livet blir normalt igjen!



Jaja. Vi fikk nesten to timer sammen, og da vi gikk, var det på tide med kveldsmat. De har det jo koselig der og ho er så fornøyd, tross alt.



"Mildværet" ble kortvarig. 
Og tro det eller ei, men jeg hadde forventa større protestere da de fikk på seg potesokker.



De glemte dem fort da vi begynte å gå, og de gikk helt normalt!!!
Jeg tror vel ikke vi kommer til å bruke snøsokker så ofte, men jeg lurer litt på om jeg kanskje skal strikke noen lange strømper til Tassen.
Han har lite pels på beina, og det er uaktuelt å gå tur uten ham...
Disse hundesokkene ser ganske smarte ut; http://formingstuppa.blogspot.com/2015/01/hundesokker-til-kalde-dager.html


Kanskje han skal få sokker i angoragarn💓
Garnet ser så mjukt og varmt ut i solstråleglansen .



Jeg har strikka enda noen pulsvarmere.
Jeg trodde jeg huska mønsteret utenat, men glemte visst en hullrad 
- uten at det gjorde noe, egentlig. 



Og så strikka jeg noen kortere, i ett mønster jeg fant i ett Husflidsblad.
Veldig enkle og greie, de også.

Etter to arbeidsdager, har jeg nå tre fridager på rappen. 
Yr lover ett strålende solskinnsvær, men jeg er redd det kan bli litt kaldt...
Dessuten MÅ jeg klippe Tuppen og Lillemor, og Tulla
så vi skal nok få tida til å gå - åkkesom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar