søndag 28. november 2021

Villmarksgenser til Tassen

Jeg gjør det ikke bare for moroskyld.


Alle kan sjå at Tassen treng mykkji kjærleik - og ekstra mykkji varme!



Jeg mener at spisshunder generelt slettes ikke behøver å kle på seg, og jeg kjenner at det har vært vanskelig å omstille meg etter å ha hatt lapphund i nesten 14 år.
Men Tassen har slitt med dårlig pels i mange år, pga pseudopelade.
Og han syns IKKE det er det minste morsomt å kle på seg...


Jeg hadde en god del garn til overs etter at jeg var ferdig med Winter Carnivalen min. Det var spesielt mye av den okergule - som jeg ikke husker hvordan jeg lagde... 
Det måtte bli bunnfargen, så fikk resten bli som det ville. Jeg hadde ingen oppskrift å gå etter, så det ble mye prøving. Det er jo endel å ta hensyn til på en hannhund.
Stakkars Tassen 😅

Nå tror jeg rygglengden er passe...


Han har veldig tynn pels på låra, så denne genseren skulle ha buksebein.


Og når buksebeina var passe lange, måtte "armene" tilpasses.
Jeg fant en video på Drops som viste elastisk felling  Den funka!

Men Tassen sto stiv som en pinne...helt til vi kom ut 😆

Som ved ett trylleslag var genseren glemt.

Genseren viste seg snart å være både funksjonell og praktisk 😅


Jeg ser jo visse ting som kan forbedres, men jeg tror dette kan bli en anvendelig,
 varm og god genser.


Fine, gode Tassen min 💓


Nå kan vinteren bare komme!
God 1. advent og litt julesnø, ønskes til alle 
💓

6 kommentarer:

  1. Hva du får til! Så fin både genseren og Tassen ble. God advent :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende å utfordre seg sjøl, vettu. God advent!

      Slett
  2. Passer perfekt! Er moro når de glemmer alt som er vemmelig bare de kommer seg ut ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Passer greit nok, ser det ut til ☺️ Tølle vil ikke ha på seg sele engang, han. Så jeg er sjeleglad han slipper å kle på seg!

      Slett
  3. Veldig fin. Mine har stort sett hatt pels, men når vi kjører til hytta på vinterstid, da er det godt med ullgenser. Var veldig fin med bakbein

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble en ekstra utfordring det der med bakbeina 😅 Det er nok godt for en liten lundehund med litt ekstra varme, ihvertfall når de skal være i ro.

      Slett