onsdag 16. mars 2022

Hyttetur




Vi dro til Orrebu forrige søndag.


Været var nydelig, og jeg hadde tenkt å ta meg en skitur -
 men det blåste såpass surt, at jeg slo meg til ro i en lun krok istedet...


Det blir veldig fort kjedelig å sitte og gjøre ingenting!
Tølle og Tassen kunne nok stått og beita mosejord i timesvis, 
men jeg syns vi måtte gå en liten tur, i det minste...


Vi gikk til Endresetra. Det var ikke ett eneste nissespor å se nå, heldigvis.


Tiurspor, derimot!
Denne spradebassen er nok Sjef over hele Teinvassåsen og vel så det.


Jeg hadde utstyrt meg med garn til en Pote-genser -


- og jeg hadde Tassens nye genser på pinnene.


Rokken var også med, så jeg hadde litt å henge fingrene i utover nettene.
Akkurat slik jeg liker å ha det.
😊


Mandagen skulle også bli en deilig dag.
Turen gikk til fots etter vegen, ned til Tjernvollen.


Tjernvollen var opprinnelig en av de gamle boplassene i Vassfaret,
 men dagens bygninger er av nyere dato. Det er en riktig så koselig plass som ligger idyllisk til nede ved Strøstjern.


Vi gikk videre, og kom etterhvert ned på Strøen. Det var ski-spor på isen og pilkehulla lå tett i tett.
Tølle og Tassen ville prøve lykken.


Det ligger flere fine, gamle båthus også der i nordenden av Strøen.


Utrolig fargespekter i solsvidde tømmerstokker.



Jeg var heldig som slapp å snu, men kunne fortsette til fots i skuterspor oppover Endreseterlia


Så var vi der igjen 😅 - og da var det bare ett par km tilbake til hytta.



Slik gikk de dagene - veldig stille og rolig, akkurat hva jeg trengte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar