tirsdag 21. mars 2023

Full klaff

Det ble den fineste lørdag i manns minne
😎

Vi kjørte opp til Orrebu for å slikke SOOOL


Det var vindstille og varmt - og så utrolig godt å være til 😌


Toppen av lykke for den minste lundehunden: MASSE SNØ!!!


Men akk, hvor lenge var Adam i Paradis?


Idyllen ble liksom brutt da den eldste guttungen kom fresende 😆


Det var det som skulle til for at vi greide å rive oss løs, og ta oss en etterlengta skitur!


Høgdefjell ligger fremdeles urørt, godt inntulla i småskumle snøfonner


Men skiløypene var perfekte! Nyoppkjørte og innbydende


Det var som sagt vindstille, men iskrystallene klirra i trærne, når de smelta og falt ned.


Tenk, det var så stille, at det var det eneste som hørtes!


Vi sikta oss inn mot en liten varde, 1000 moh - og gutta stilte seg villig opp


Vi så utrolig nok bare fire mennesker på Silkevassrunden denne dagen! 
Jeg tipper de fleste hadde tatt turen mot Surtind eller innover i det området, og jeg må innrømme at jeg håper vi får gått en tur til Slafjell og Sæterknatten i løpet av vinteren også. Det blir kanskje i lengste laget for Tassen, og Findus kommer til å gå lei, men nå som dagene begynner å bli skikkelig lange - skulle det ikke være noe problem, egentlig.

Forandring fryder.
Sjøl om vi gikk runden motsatt vei - tok den ikke mer enn ett par timer 😅


Da vi kom tilbake til Orrebu, var Bjørn ferdig med snørydding, og grillen var varm.
Det smakte kjempegodt med svarte pølser og en kopp kakao
😋

Han hadde nok ikke kjeda seg mens vi var borte 
- og Findus syns det var spennende med snøhuler, han også 😉


Jeg kjørte heim til kvelds, hadde slikt å gjøre...


Jeg kan godt tenke meg mange slike dager 
😇

4 kommentarer:

  1. For noen fine bilder.! Dere har nok ei super helg, Blir det slik framover, blir det vel en fin påske med sol å flott skiføre. ⛷🏂🐕🐕👍

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir nok snø til påske oppå fjellet, men jammen minker det fort nå! Godt det ikke er lenge til ;-)

      Slett
  2. Det ser nydelig ut :) Godt at du hadde mulighet til å nyte denne dagen til fulle. Det blir helt sikkert mange flere :) Det ble en trugetur på meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da var du flink! Jeg har ikke gått på truger siden vi to var på tur. Nå er snøen ganske råtten, er jeg redd!

      Slett