mandag 6. mars 2023

Livsnytere

Jeg har fri hver oddetalls-talls helg, og nå var vi kommet til uke 9.
Været var bra, og Lillian og jeg hadde avtalen i boks for lenge siden;
Vi skulle møtes oppi Sørbygda lørdag kl 12.


Klokka ble godt over 12 innen jeg ankom møteplassen, men heldigvis sto ho der og venta 😅
Det hadde vært en strek i regninga mi at Tassen skulle bli med på tur, men nok en gang hadde han insistert på å bli med i siste liten. Og siden jeg da ikke hadde hjerte til å forlate ham heime aleine, blei det hektisk aktivitet med å finne fram egna antrekk mm. til Vesle-sjefen før vi kom oss avgårde. 
Da vi omsider var på plass, var gjensynsgleden kjempestor - og det ble endel styr innen alle fant sin plass i rekka og vi kom igang med skigåinga.


Omsider senka pulsen seg noen hakk, og alt lå vel tilrette for at det skulle bli en strålende dag i disse omgivelsene.


Nå gikk vi motsatt vei av hva jeg gjorde sist.


Jeg veit fremdeles ikke hva som er den rette vei 😆
Jeg veit bare at løypa er smal, og at man må regne med noen knall og fall.
Sånn er livet!


At det er kjempeviktig å leve i nuet, og nyte hvert sekund, det er Lillian og jeg ganske gode på faktisk.
 Vi er enige om det meste her i livet, kan det virke som.


Etterhvert begynte vi å se oss om etter ett sted hvor vi kunne slå oss ned, men det var lettere sagt enn gjort. Vi var enige om at vi ville ha en lun plass i solen. 


Vi var ikke på tur for å gå lengst mulig, vi kunne derimot gjerne bruke hele dagen.
Vi hadde utstyrt oss med både grillpølser og grill for anledningen!


Men det var altså ikke så lett å finne ett passende sted...
Det skulle jo helst ha utsikt også 😅


Vi hadde nesten gitt opp håpet om å finne en vel tilrettelagt rasteplass, da det plutselig dukka opp en barflekk i ei skråning!
Da var vi raske til å slå oss ned og åpne sekken.


Tølle og Findus ble egentlig bundet i ett tre like ved, slik at vi skulle få matro 😅
Men Findus kom seg kjapt ut av den knipa...og rett opp i fanget til "svigermor"


Han er så forelska i Bella, og ho setter stor pris på en liten flørt, ho!


Påskestemning-selfie 😎
Jeg begynner å bli veldig god på dette med selfie, for det var ikke like lett å fly fram og tilbake etter å ha trykket på selvutløseren - med ski på beina, i løpet av 10 sekunder, skal jeg si!


Vi droppa pølsene, og nøyde oss med kakao og appelsin.
Den som sparer, den har - tenkte vi... og hvorfor ikke heller kjøpe middag på Hallingporten? 😂


 Jeg hadde vært redd løypa skulle bli isete og hard, men den holdt seg overraskende bra ut dagen.
Det var nesten litt vemodig at turen nærma seg slutt.
Heldigvis er det bare begynnelsen av mars - og vi kan få mange flotte vinterdager og rekke mange skiturer framover enda!


Tassen, den vesle raringen, kosa seg også på turen. Han fikk springe laus og holdt godt følge, og han var i særs godt humør hele dagen.


Etter en god middag på Hallingporten, skiltes vi nok en gang som venner 
- og har planene nesten klare for neste frihelg.
Tusen takk for nå, og for ett koselig blogginnlegg, Lillian! Du er så rask på labben, du!



Søndagsturen gikk oppover bakkan.


Det er koselig å ha med gubben på tur også, og vi gikk like opp til Finneset, før vi snudde.


Vi fant oss en fin plass der vi kunne sitte og nyte en kopp kakao.
Jeg kan ikke forstå meg på folk som greier å sitte inne på en slik dag!


Det blåste på Utsikten, men jeg måtte jo ta det obligatoriske bildet 😅
Det ligger ganske mye snø fremdeles her på solsida, men "benken" har smelta fram!


Takk for ei fin helg 😎



 

2 kommentarer:

  1. Vi har blitt noen skikkelige livsnytere vi to. Med slike områder som Boltiten omegn har, så kanskje det er vi som må nyte sydligere breddegrader neste frihelg? Tove kan kanskje friste med en runde på ski... Eller så er jeg mobil oppover dalom og jeg :)

    SvarSlett
  2. og jammen meg dukker det opp noen englevinger på selfie-bildet :)

    SvarSlett