fredag 19. september 2008

å dagan dei går...

Så har enda ei uke gått... tenk, over halvveis i september allerede!

Jeg har malt bestillinger hver dag, mens Nalle har stort sett liggi ute og venta. Det er vel dårlig gjort av meg, men vi går som regel ikke tur før utpå eftan. Han går ut og inn som han vil, gjør ifra seg der han syns det passer, han MÅ ikke luftes av meg om morgenen. Vi tar en times tur før middagen, og en natt-tur før vi legger oss. Jeg har som mange veit, en ganske forskrudd døgnrytme...

To kvelder denne uka har jeg vært på nye Kreativ og malt hyller og bord, sammen med andre damer i gjengen. Vi får skikkelig fine lokaler i den nye butikken! Vi skal ha nyåpning den 1.helga i oktober,det blir spennende å se hva vi får til!

Det er litt synd på Nalle, når mamma'n hans er borte. Bjørn gikk tur med ham en kveld, men Nalle bare snudde seg og lytta etter bilen min. De gikk ikke langt, og heimatt gikk det fort.
Da jeg kom, sto en overlykkelig Nalle ved grinda og peip.

Kvelden etter fikk Nalle være med til Nes, med sprutflaske, godis, klikker og bæsjepose. Vi var så spente på å møte Kango igjen, men han hadde visst fått skolefri :o(
På en måte var det kanskje like bra. Prinsessa hadde fått løpetid, og guttene var aldeles forstyrra... Det endte med at Barko angreip Nalle, med ei stakkars jente hengende etter seg på slep. Det gikk heldigvis bra! Det var nok mest lyd, men vi ble litt skjelvne alle sammen - det skjedde så fort og uventa. Vi tok ei lita pause. Prinsessa reiste hjem, og vi fortsatte treninga.

Nalle syns det var veldig moro da vi begynte med flaske-target! Han oppfatta poenget med å dytte snuta på flasketuten veldig fort. Finger-target'n ble til både en og to snurrer. Mulig han huska litt fra tidligere tider da vi trente litt med en post-it lapp som target? Dette skal vi gjøre mer, det hadde gått helt i glemmeboka for meg - og jeg har ei bok om target/klikker-trening liggende...

Men nå i kveld skal Vassfar-kartet fram. Håper det blir bra vær i helga, så vi får oss noen fine turer igjen. Neste helg, da er vi hos Milli!

Ps. Vi har vært flinke og trent litt i kveld!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fin denne bloggen hadde blitt nå da! :) Kanskje jeg også må gjøre noen endringer snart...

    Ellers høres det kjekt ut på treningene dere går på, vi trente mest på "kontakt" denne gangen...
    På onsdag skal Dixie sannsynligvis få være med Ville igjen, det blir nok kjekt! :)

    God høst!

    SvarSlett
  2. Syns bloggen ble fin sjøl, jeg ;o) Høstinspirert og med nydelige Nalle, må det jo bli bra...
    Vi har skikkelig artige treninger, gøy å variere litt - ikke bare trene lydighet. Du burde ta en titt på http://nesbyenhundeskole.blogspot.com
    Kanskje dere får noen gode ideer?
    Riktig god høst til dere og!

    SvarSlett