torsdag 8. juli 2010

Vi kjenner at vi lever, ja ;o)

Det har vært fryktelig travlet ei stund! Flyttingen av butikken krevde virkelig sin kvinne og mann, og etter å ha jobba lange dager hver dag i halvannen uke – drev jeg hvileløst omkring noen dager…

Søndagskveld greide jeg å karre meg oppover til Berit og Kango, og jeg skal si det var to glade gutter som fikk ut på tur den kvelden! Vi fikk oss en fin tur på mjuke skogsveger, det gjorde så godt for både kropp og sjel :o) kveldstur 005

Mandagen tok vi det det også med ro, men jeg fikk iallefall lagt blodspor i skogen. Det ble gått kvelden etter, og Nalle løste oppgaven strålende, trass i at sporet gikk på tørr skogbunn. Han var veldig ivrig på å gjøre jobben, men han markerte ikke sårleiene, og jeg huska ikke hvor det var…spor 004 Jeg var strålende fornøyd med den tirsdagen :o) Da vi våkna om morgenen, var nemlig været akkurat som bestilt, og vi kunne dra til Bøgaset for å ta en liten fjelltur sammen med Mona og Tuuli. Bøgaset 003Det blåste på toppene, men vi koste oss med niste og vakker utsikt. Nalle fikk nesten en smak av kakao’n til Mona…det lukta veldig godt! Bøgaset 007Bøgaset 004En litt sliten Tuuli.  Bøgaset 014

Tuuli var veldig interessert i sauene, og litt misfornøyd med å måtte gå i bånd. Dette er jo hennes paradis!Bøgaset 017Men denne jenta er flink med kloklipp - så lenge ho slipper å se på klotanga :o) Bøgaset 022 Nalle takker for seg – og vi gleder oss til neste tur med dere :o) Bøgaset 024 

Onsdag. Idag var det jobb igjen. Butikken er så og si på plass, men ikke alt fungerer helt som det skal. Idag streika bla bankterminalen, og det skapte tidvis krisestemning.. Det er mye trafikk hos oss, mange turister stikker også innom, men jeg ble ganske overraska da jeg plutselig så noen kjente Stavanger-fjes i mengden – og Ville!

Glemte helt å ta bilde av både dem og butikken, men vi treftes i kveld, og vi avtalte nytt møte i morgenkveld :o)lappiser 005 Vi dro opp til Wilma og Monica, mens Øystein ble igjen på campingen for å se en slags fotball-kamp eller noe..lappiser 006 Flere - og forhåpentligvis bedre bilder følger i morgenkveld :o)lappiser 008

Ps. Berit viste forresten ett lite talent som tyrefekter i sin fine,røde jakke ;o) lappiser 013

HEI SÅ LENGE!


Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.
Jeg har plassert min blogg i Nesbyennorske bloggkart!

8 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder!!
    Så koselig med besøk!!
    Skjønner Øystein godt jeg, fotball kampen i går var veldig bra!!
    Så ut som Nalle kosa seg på turen med Tuli og han kosa seg åsså når Ville kom på besøk. Så hae han godt spoe sammen med Kango tidligere i uka!! Har det som plommen i egge han godeste Nalle mann tror jeg!! Ha en fin dag videre!!

    SvarSlett
  2. Så moro å få besøk av Berit og Ville!!! Det må jo ha vært dagens høydepunkt. :-)

    Deilig å komme på plass i butikken. Selv om dere har noe innkjøringsproblemer. Sånn er det bare!

    Nå har du fått deg noen turer og Nalle noen dameopplevelser etter lang tid i bilen. Nå tenker jeg han er fornøyd igjen.

    Flotte naturbilder fra deg igjen og fine hundebilder. Du er sikkert godt i gang med bildene til Fotoskolen????

    SvarSlett
  3. Har ikke tenkt på oppgaven engang enda,Nina.. Uff, det blir vel bedre tid snart.

    Ikveld blir det mini-hundtreff her med Wilma og Monica, Ville og Berit + Gry og Nadira!!! Gjett om jeg gleder meg!! Håper været holder seg :o)

    SvarSlett
  4. Du og Nalle har mange gode venner, det er helt sikkert :-) Morsomt med så mange gode turkamerater.

    Ting som ikke fungerer på jobben-det er IKKE moro :-( Håper alt går seg til og Gol er vel sentrum for flere veier, så du kan jo få riktig mange besøk i butikken din :-)

    Kos dere i på minitreffet :-)

    SvarSlett
  5. Alltid sjelebot å lese innleggene dine, Nøve!! Flotte bilder av dyr og natur - og venner!!!

    Så koselig med besøk av Ville & co. og tur med Tuuli & co.!!! Heldiggris!!

    Håper du klarer å senke skuldrene skikkelig etter flyttesjauen. Det kan vel bare bli bedre i fortsettelsen??

    SvarSlett
  6. Godt å høre litt nytt fra dere igjen Nøve:o) Har tenkt på deg i det siste og tenkt at du var gåen nå. Godt da at du klarte å "roen" med tur i skog og mark, med godt venner (to- og firbente:o)

    Tenker du ble overrasket når Berit og Ville sto i butikken! Så gøy! Også fikk dere tid til en liten tur også - og mer skal det bli i dag:o))) Kos dere masse - jeg gleder meg til å se dem i morgen:o)))

    Ikke moro når ting skjærer seg på jobben, særlig ikke det som ikke kan feies under teppet å tas etter stengetid (bankterminalen er jo rimelig viktig å ha). Håper alt har løst seg i dag Nøve, også gleder jeg meg til flere bilder fra turen dere skal på i kveld:o))

    SvarSlett
  7. Akkurat sånn man bør tilbringe sommeren ;-)

    Så gøy at Nalle gikk sporet så bra da, da har vi litt å a igjen før vi er på samme nivå her i Tessungdalen gitt :-P

    Gøy å få besøk :-)

    SvarSlett
  8. Godt dere kjenner at dere lever!! Mange herlige bilder...og jeg kan faktisk se at dere koser dere på tur, med besøk, what ever...

    Skal du ikke snart ta deg en velfortjent ferie??? "Glemme" butikken bare bitte-litte-granne...

    En ting er iallefall sikkert. Butikken er et must neste gang jeg kommer.....:-))

    SvarSlett