mandag 5. november 2012

Fri-helg

 

Her i huset lukter det HUND!!  Nalle går nesten i spinn...

november 002

Wilma-tuller :)

november 001

Haugen på stuebordet vokser sakte, men sikkert...

november 069

Ett oppfriskende, lite avbrekk fra alt "husarbeid" må til. Vi har jo fått litt snø :-)

november 009

Haga-troll liker visst snø, han også :-)

november 008

Var hos mamma en liten tur utpå eftan. Vi kikka på gamle bilder, og så på tv...

Gamle bilder er mye mer spennende enn tv. Her er onkel, mamma, og ei jente som mamma mente var meg (det kan ikke stemme ;) - og gommo på veg fra Løkjistølan.

november 015

- og her er pappa - kaffekoker'n med rullings :-)november 014

Etter Taco og tv-titting her heime, og når alle normale har gått og lagt seg - da satte jeg i gang med akvaria mine.

november 026  En opprensk og en ommøblering må til iblant. Og noen nye fisker.

Bilen er gammel...november 032

Det nederst bildet viser det vesle akvariet - 60 liter'n. Der bor kampfisken sammen med noen små rasboraer, kuhliåler, reker, en ancistrus og en L144... Skummelt...

november 044

Så ble det søndag.

Litt grått og trist, men Nalle og jeg dro til fjells med ett stort ønske; å se eller høre noe til de to irske setterne Kompis og Minto, som har vært savna siden onsdag.

november 018

 

VELKOMMEN TIL MYKING...

november 063

Jeg syns faktisk de har sin sjarm, disse værslitte, gamle bygningene som vitner og liv og røre, en gang på 50-60-tallet, antagelig...

november 049

Myking er egentlig ei vakker setergrend.

Grønhovd likeså....

november 050 

Men ingen hunder var å se. Etter å ha rusla rundt på setervegene, kjørte jeg inn til Skårsrudstølan.  Derfra gikk vi innover mot Fjellset. Det var så stille, så stille, og det led ubønnhørlig mot kveld igjen.

november 065

Mange har leita etter hundene, tilogmed ett småfly har vært på vingene. Uten resultat. Men håpet er ikke ute! Været er ustabilt, men det har heldigvis vært mildt.

Vi kom oss heim, lagde middag, spiste opp smitt og smule, slengte beina på bordet, og glodde på tv resten av kvelden.

november 024

Vi har det godt, vi.

ps. I morra kveld (mandag) blir det sikkert masse kjentfolk fra Flå i Gøy på landet. Men vi har ikke TV Norge...

10 kommentarer:

  1. Du har helt klart nok å henge fingrene i med både karding og spinning og strikking! Mye fine plagg der :) Har du fått sett noe på ulla jeg hadde med til Biri?
    Huff, jeg håper de finner de to savnede hundene fort. Er så fælt når dyra blir borte...
    Ha en fin mandag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ullpakka di har kommi nærmerere og nærmere stua ;) Gleder meg til å åpne den om litt, nesten like spennende som å åpnejulepakker!! Har to småpakker fra Wilma & Molly på lur også :)

      Nå er det jobben som kaller! Ha en fin dag!
      Håper - håper - håper hundene dukker opp i dag!

      Slett
    2. Så moro! Er veldig spent på om du får blandet inn ulla fra Santo og Arkas :)
      Kos deg på jobb! :)

      Slett
  2. Du og du som du driver på med både det ene og det andre:) Blir nesten litt skamfull av å sitte her foran pc'n :/ Vakkert blir det, både strikking og bilder fra turene deres :)Så mye snø dere har, i hvert fall på noen av bildene.

    Krysser fingre for at bikkjene kommer til rette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dagene blir ofte for korte, men slik er det vel for oss alle iblant. Enda jeg bruker all min fritid på hobbyer... ;)

      Hundene har dessverre ikke kommi til rette :(

      Slett
  3. Nalle glemmer nok ikke så lett alle vennene sine, lukta av dem henger jo i stua. Han ligger nok å drømmer om finne fjellturer med Wilma, Milli og alle de andre.
    Du er så flittig Nøve, tenk at du har laget alt garnet fra grunnen og så strikker du gode varme plagg.

    Koselig å se på gamle bilder, tenk vi har vært små jenter engang vi også. Jeg tenker du og mor de hadde en koselig kveld, dere hadde nok mange gode minner sammen.

    Fine akvarier, ja du har nok å henge fingrene i. Forresten du sier at dere har fått "litt snø", det ser nå bra ut for en Rogalending som meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig moro å lage noe av hundegarnet, og jeg kjenner heldigvis ikke lukt. Jeg påstår hardnakket at lapphunder ikke lukter! Bjørn er kanskje ikke helt enig der, men...
      Det er ikke mye snø i bygda, langtifra nok til å gå på ski. Det har vært dårlig skiføre de to siste vintrene, men jeg lever i håpet om at det blir annerledes denne vinteren :)

      Slett
  4. Flinke, flinke Nøve! Så på Farmen med et halvt øye i går, tenkte at der skulle jammen du ha vært! I hvertfall på dette ukesoppdraget:o)))

    Håper så inderlig at de finner hundene!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvem er representert i den flotte produksjonen din? Den på stuebordet? Gjetter på Wilma, Nalle, Milli, muligens med litt Lorv, men det grå da??

      Slett
    2. Det grå er Milli/Lorv :))) Det blei så fint! Ellers ligger det noe av Ludde på bordet også ;)

      Slett