tirsdag 24. oktober 2017

De siste dagers begivenheter.


«Jeg» la om til vinterdekk på fredag...


 Neida, Tassen og jeg gikk tur, mens jobben blei gjort på Bromma.

Tassen er bestandig med meg. Jeg har ikke vært flink til å trene alene-trening med ham i det hele tatt, og han er snart fem år!
Nå i det siste har jeg vært litt mer bevisst på det, og latt han bli igjen sammen med Nalle, når jeg har hatt andre ærender. Det går faktisk veldig fint. Nalle har bestandig vært rolig heime, og det påvirker Tassen positivt. De er på trygg grunn, begge to.


Søndag måtte de også passe huset, mens vi var i barnedåp.
Vesle Emmely er siste tilskudd i familien, og jeg kan tituleres som Nøve-Møsist igjen.


Møsist betyr morsøster, jeg er altså søster til mor til Emmelys mor...

Flå kirke er fra 1858 og den ble restaurert i 1933.  Da blei altertavla rensa, og benker og rekkverk ble malt om igjen. Jeg ble sittende og beundre den flotte dekoren, de fine harmoniske fargene i vegger og tak - jeg glemte helt å høre på hva presten sa. Men høytidelig var det, da to små jenter, Emmely og Leah fikk sine navn.

Emmely har to oldemødre også, jeg tror de kalles mommo og mor, faktisk ☺️



Her er Gommo’n til Emmely og Emanuel, og mamman til Emanuel.
Gommo betyr vel rett og slett  go’mor

Det var en koselig barnedåp med mange gjester. De lekreste retter blei servert på Nesbyen Kro, og timene gikk skrekkelig fort slik de gjerne gjør i godt lag.
Bikkjene hadde greid deg veldig bra, akkurat som jeg trodde. 


Været har vært grått og stusselig de siste dagene, og snøen har lagt seg på Ryfjell.

Hønene går ut og inn i hønsegården akkurat som de vil. De unge hanene har ikke begynt å gale enda, men det er vel ikke lenge før de begynner. Det går bra, enn så lenge.
 I går la forresten Ruske Sara sitt første egg igjen! Det er nesten fire måneder siden ho fikk kyllingene sine.
🐔
Idag var det oppholdsvær, og da kunne jeg ikke holde meg inne.


Vi måtte ut å kjenne på snøen ❤️



Søre  Buhovd.
Vi rusla omkring ett par timer.
 Det var stille og fredelig, bortsett fra da en sølvgrå harepus kryssa vegen rett foran oss.



Nå er det bare å glede seg til vinter’n!



Ps. Har lagt til en ny blogg i blogglisten, om en liten lundehund ved navn Zkipper. Fantastiske bilder fra hav og land!
zkipperthesailordog

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar