lørdag 4. november 2017

Dit høna sparker

Onsdag var en skikkelig røredag.


Jeg gjorde ikke en eneste fornuftig ting, bare slappa av heime.
Hønene fikk kose seg ute i hagen der sola varma godt.
Jeg hengte opp ett kålhode i hønsegården, det skapte god stemning og mye aktivitet.

Ingen brydde seg om katta som prøvde å snike seg ubemerket omkring 😂


Stripa er en godt kamuflert jeger.




Ho lå på lur i buskene, mens hønene dreiv med sitt.

Ludde og Tassen fulgte med i spenning....


Hm. Her skjer det visst ikke stort.


Ludde er kjempestor. Men han skal snart klippe seg, og da blir han liten.


Det passer bra, for Tassen fyller snart 5 år,  og han ønsker seg mer av Luddes varme, gode ull.
De blir nok enige, de to
❤️

Det har vært noen fine dager.



Det er kaldt om morgenen.

Idag begynte jeg ikke på jobb før kl 14; så da rakk vi å gå en tur i Gol først.
Nalle blir litt irritert når jeg må stoppe for å ta bilde hele tida...


Men idag var det såpass kaldt, at mobilen gikk tom for strøm nesten med en gang.
Jeg rakk heldigvis å bruke den til å finne cachen ved Myklefoss kraftstasjon først.



Det var ett flott sted, som jeg neppe hadde besøkt om det ikke lå en geocache der.


Vi må ta en tur tilbake dit til våren, når Heimsila går flomstor!
Det var gjort ett flott restaureringsarbeid på hele området.
Mange dugnadstimer lå bak.


Hadde ikke mobilen slått seg av, skulle jeg tatt bilde av den nye, fine Gol Skule og DET fine nye «idrettshuset».
Og av den vanvittig store rundkjøringa i Gol sentrum som blei åpna idag...

Imorgen, kanskje. Om det er dagslys nok etter jobb.

GOD HELG!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar