mandag 26. februar 2018

Siste helg i februar

Denne uka hadde jeg fredagsfri, og jeg var faktisk ganske heldig med været!
De har sannelig vært heldige de som har hatt vinterferie i uke 8


Mamma har ferie året rundt, men det kan bli kjedelig i lengden når hver dag er lik...


Vi avslutta dagen med en handletur på senteret, og en god middag på hotellet.
Det vart en koselig dag.

Lørdag hadde jeg arbeidsdag.
Vi hadde venta oss mye liv og røre på kjøpesenteret den dagen, og Nesbyens katter sto lagelig plassert med lotteriet sitt. Det blei ikke den trafikken vi hadde trudd, men de fikk da inn en god slant, pluss at de fikk fortalt folk om arbeidet de gjør for hjemløse katter i hele Hallingdal.


Det ble visst ingen medalje på fem-mila i OL denne lørdagen, og flaggvottene mine ble heller ingen suksess. De blei så små, at jeg fant ut at det var best å rekke opp hele greia, først som sist.


Jeg begynte på ett nytt par.


Nalle fikk seg potesokker, men han var ikke særlig fornøyd...


Men så kom Tove.
Da blei alt det leie glemt, og lørdagskvelden var redda!
Det var selvfølgelig veldig dumt at ikke Barfi kunne være med siden ho hadde løpetid, men Nalle satte stor pris på å ha Toves fulle oppmerksomhet.



Idag våkna vi opp til gråvær. Akkurat som Yr hadde sagt.
Men snøværet stoppa ikke oss!


Endelig fikk «jeg» gjort alvor av å måke vekk snø i undergangen.


Tusen takk Tove!


Vi fortsatte runden nede på jordet. Løypene var så og si nyoppkjørte, og så faste og fine at det var en fryd!
Herved går varme tanker til’n Tore også 😉


Etter ei lita «kaffepause», slengte vi skia baki bilen og kjørte opp til Haglebu.
Det snødde fremdeles, men det var vindstille og godt å være ute.

Vi gikk Hovdan-runden. En rundtur på omlag 6-7 km, og med flere cacher laglig plassert.
På bildet under her står Tove godt skjult og logger dagens andre....


Etterhvert kunne vi se blå himmel, og med litt godvilje kan man si det var solskinn.


Nydelig!


Det dukka opp folk og dyr her og der, men vi gikk ikke akkurat i kø.


Tassen er en fryd å ha med på tur. Han hilser fint på andre bikkjer, og holder kjeft.
Jeg må si jeg var glad Nalle hadde valgt å være heime.


Tove logga tre cacher. Både den fjerde og femte var gjemt langt under snøen, og siden spaden lå att heime, fikk cachene ligge der i fred. 
Vi var fornøyde med turen likevel, vi!



Nalle og Tassen var glad Tove hadde spart matpakka si til ho kom heim....



I morgen er det meldt knallvær. 
Nå er det vinterferie i Buskerud, og sikkert en masse folk på farten, men vi har tenkt oss ut, vi også.
Så herved er alle advart 😅

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar