torsdag 13. september 2018

Tidenes bursdagspresang


 Jeg fikk ett helt spesielt kort i posten i dag.

 Det er ett bursdagskort tegnet av Irén Tvedt Asbjørnsdatter Færevaag,
 ei hundedame jeg har kjent siden våre bloggers oppstandelse.
Ho er ei utrolig dyktig dame som er helt rå til å tegne, og ho har levd av hobbyen sin de tre siste åra. Jeg er stolt over å kjenne henne. Jeg har faktisk aldri møtt henne, men jeg føler at jeg kjenner henne. Gamlebloggen hennes er borte nå, men ho har en ny der ho jevnlig oppdaterer med de siste tegnearbeidene sine;
 http://tegnekroken-itaf.blogspot.com/

 Dette blogginnlegget skyldes i bunn og grunn ei annen hundeblogge-dame ved navn Sidsel Elvestad - ei grepa dame som jeg har kjent siden vi begynte med hver vår blogg fordi vi hadde hver vår finske lapphund. Vi var en stor gjeng den gangen, som jevnlig beskrev hverdagene våre. Men det er vel bare min, Tove's og Kjersti's som fremdeles er aktive i disse dager, men vi følger fremdeles med hverandre i de sosiale medier, som det så fint heter...

Sidsel slapp "bomben" på Facebook noen sekunder over midnatt den 10.9.



Jeg kan ikke si jeg ble tatt på senga - for jeg kommer meg aldri i seng før midnatt,
men jeg blei fullstendig satt ut da jeg så hva disse folka hadde stelt istand!
Det var visst dette bildet som sto i ett blogginnlegg i april, som satte Sidsel på tanken om å oppfylle rokkedrømmen min. 


Ho oppretta sporenstreks en hemmelig facebook-gruppe, og inviterte med seg venner til å bidra.
På den måten samla de inn penger som jeg skal kjøpe meg rokk for!!!
Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte, så jeg gjorde begge deler den natta. 
💗
Og idag kom altså dette utrolig fine kortet i posten.
Irén Tvedt Asbjørnsdatter Færevaag

Det skal rammes inn og henges opp på veggen, og jeg skal sende en varm tanke til alle som har vist slik omtanke for meg - jeg skal sende dem en varm tanke hver eneste dag!
Jeg hadde aldri drømt om at noen kunne gjøre noe slik for å glede meg. 
Det er den fineste bursdagsgaven jeg noensinne har fått.
TUSEN, TUSEN TAKK!


I kveld bestilte jeg en av disse reiserokkene...



Jeg må forresten vise fram en "ting" til...

Dette er Fillip !

Sønnen til min Ludde og Silje Solberg's Ludmilla
Han er ei slags bursdagsgave han, også

6 kommentarer:

  1. Irèn er såååå flink til å tegne :) Så vakker Filip er :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har beundra regningene hennes bestandig, men har ikke kommet til å bestille noe. Og så får jeg dette fine kortet....med alt det innebærer ❤️
      Fillip har klipt seg nå, men er fremdeles kjempesøt 😉

      Slett
  2. Så utrolig flotte gaver du har fått :) Du får ta deg en tur innom igjen så kan vi trø rokk sammen. Med angora ull selvsagt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er så heldig! Når jeg får reiserokken, kommer jeg på besøk. Da kan vi ha noen fine spinnekvelder!

      Slett
  3. Det har ikke vært vanskelig å holde denne hemmeligheten hemmelig, men jeg har gledet meg som en unge til reaksjonen din! Og når din skildring av dette gjør at jeg får tårer i øynene, da er det ikke bare en bekreftelse for meg på at du ble glad, en også en bekreftelse til deg på hvor godt du skriver og beskriver <3
    Gratulerer så mye, håper nyrokken lever opp til forventningene når den kommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk - jeg er helt overvelda, jeg er slett ikke vandt med å takle slike «tilstander»! Syns liksom det er galskap å bruke tusenlapper på en hobby til meg sjøl, men nå må jeg jo det å - og rokken er bestilt, den! Himmel og hav for ei gave 😍

      Slett