tirsdag 24. desember 2019

Som julekvelden på kjerringa

Morgenstund har gull i munn


Det er ganske fint å få en sånn start på dagen, og det får jeg ganske ofte!


Det var fryktelig kaldt på fridagene mine i uka som var, og alle ville helst være inne. Da er det ikke så lett å gjøre alle til lags, spesielt ikke Stripa...


Tølle vil så veldig gjerne ha kontakt, men han har enda ikke gjort seg tilliten verdig. Og han bjeffer inne, men en skarp og skingrende pipestemme.
Helt forskrekkelig uutholdelig uforskammet, ifølge Stripa.


Han er en trygg, sjølsikker - og sjølgod fyr, akkurat som valper skal være .



Han er søt når han sover -



- men ladetiden blir kortere og kortere.



Tassen kan til nød dele seng med Tølle-trøllet 😅


Men når villdyret våkner, er det best å søke tilflukt ett sted!


Slik ser nemlig gapet ut på ett tre måneder gammelt valpe-monster...
og de bittesmå tennene er sylskarpe 😖


Tassen følte derfor det var utrolig urettferdig at det var HAN som måtte iføre seg tvangsdrakt ...
 ...mens Tølle kunne trippe rundt i lapphund-genseren sin.

Men ikke fortvil, du Tassen - jeg skal se om jeg ikke får laga en lapphundgenser til deg ganske snart  😉


Det ble, antrekket til tross, bare noen småturer på oss de dagene gradestokken lå rundt 15

Tassen slapp unna med bare ett skjerf, da gradene krøp oppover


Så lenge de er i bevegelse, skal det mye til før de fryser.

De to springer att og fram og holder varmen, mens Nalle og jeg tusler etter.
Og vi fryser ikke.

Ja, slik gikk no dagan.


Jeg begynte ikke på jobb før kl 13 i helga, og da var det en helt annen temperatur.



Lørdag og søndag var det bare noen få kuldegrader - og regn!
Ett tynt skarelag dekka snøen, men det var fint å gå.


Det er lett å se at Tølle har vokst, når de to går side om side.



Tølle skal gjøre alt som Tassen gjør, og vel så det...



Han vil helst gjøre noe hele tida!


Derfor har det blitt enda mere trikse-trening, han er jo lettlært som få,
denne vesle krabaten!

Her trener vi hånd-target. Han får belønning når han toucher håndflata mi.


Og så har han lært å nusse mamma'n sin 💓


Den berømmelige jule-stria har jeg ikke merka stort til...



Når jeg reiser på jobb, legger Tølle seg på badet. Der inne liker han seg så godt.
Han får mat og drikke, og en haug med leiker - og lider tydeligvis ingen nød.
Jeg tror Nalle og Tassen er godt fornøyde med denne ordningen også 😅



Den eneste som kanskje kunne tenke seg det litt anderledes, er Bjørn - men han vender samvittighetsfullt tilbake til hundene når de har vært hjemme aleine noen timer.
 Det kan vel hende han belønnes med ei ekstra pakke fra nissen?


Den 22.desember snudde sola, og ho skinte høgt, høgt der oppe 🌞


Det er vel godt å tenke på at vi går lysere tider i møte!



Bekke-grisen har vi ikke sett noe til...



Men nå er det like før nissen kommer!


For nå er det jaggu meg jul!!!


GOD JUL, ALLE SAMMEN!
💓💓💓

2 kommentarer: