mandag 13. januar 2020

En god søndag

Det er alltid Nalle som våkner først. Han må opp å gå, han er sikkert støl i kroppen sin etter noen timers søvn. Dermed må Tølle ut og tisse om han vil eller ei,
 men etterpå kryper vi som regel under dyna igjen. Ihvertfall på en søndag!
Idag lå vi og drunta, helt til sola titta inn gjennom glaset
- og rett på han som sto innerst i kroken og passa tida!



Etter søndagsfrokosten bestående av kokt torsk, gresskar og potet - var gutta klare for tur. Da hadde sola gått ned i hele Bergheimkroken, så det blei til at vi kjørte opp til Børtnesøygardan, og så la vi avgårde til fots i lysløypa til "øygardingan"!


Løypa var isete og steinhard, så vi frykta ikke å møte en eneste Mikkelplassing på heimebane 😉



Men vi støkte opp en tiur!
- og jeg merka at det satt noen luringer på lur både her og der


Da vi kom fram til en av de frykta nedoverbakkene,
gikk det som det måtte gå...



Jeg skjønner ikke helt hvordan det gikk for seg, men plutselig lå jeg på rygg og sklei nedover. Jeg oppfatta at Tølle kom imot meg i glade hopp, men jeg "kjørte" ham rett ned. Deretter svingte jeg rundt, og sklei videre nedover med hue først. Gud hjelpe seg - det var bare is! Men jeg slapp ikke taket i båndet til Nalle, eller snellene til småtassene - med det resultat at blodet rant av knokene 😅
Det må ha vært litt av ett syn.
Godt det ikke var andre enn Tassen på standplass!


Jeg humpa og gikk videre, og kjente at jeg utrolig nok var like hel.



Så fant vi oss en fin plass der vi kunne sitte i sola!
Da savna jeg kaffekoppen, da.


Da vi kom heim, gikk gutta og la seg.
Jeg tok med saks og briller, og gikk inn til kaninene.

Det var snille, gode Tulla som hadde frisørtime .

"Han" tok det hele med stor ro.
Det blei masse fin fiber i esken, men jeg la like mye tilbake i buret - slik at "han" skal ha litt å varme seg på om "han" vil. Det er varme-rør inne i det ene rommet, og mildværet er tilbake, så Tulla kommer til å storkose seg.


Det blei jo en vellykka søndag!

Helt til Tølle var aleine i stua ett øyeblikk 😂



Dagens dritt var derimot meget oppløftende!

En liten hilsen fra Tassen og Tølle


TAKK FOR I DAG




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar