fredag 6. mars 2020

En ikke helt vanlig torsdag :)


«Nå skinner sola i vinduskarmen og katta maler som aldri før.
Ho ligger langflat og kjenner varmen, og er ei katte med godt humør. 
Heisann og dudeliatten tei før sola og deg og meg
...
Ja sola skinner på hønsetrammen så snøen bråner ved hver en vegg
Og høna kjenner seg rau i kammen og går mot reiret og legger egg.
Heisann og dudeliatten tei før sola og deg og meg.»

Ja, slik  låt det da jeg kom på bygdaheimen i formiddag.
Alle satt benka rundt langbordet, mens Solfrid trakterte pianoet og’n Ola var forsanger. En eller annen var rask til å finne en stol til meg, og mamma lyste opp da jeg kom og satte meg ned ved sida av henne. Vi blei med på allsangen, for dette var sanger alle kunne. Jammen var det koselig!
Da sangtimen var slutt, og vaflene kom på bordet, fikk vi med oss ei lita nistepakke før vi reiste heim til Bergheim.



Det var så godt å sitte på verandaen, og vaflene fra Heimen var kjempegode 👍🏼


Det er viktig å nyte slike fine dager!
Gåsungene strakte seg mot den knallblåe himmelen, det var vindstille og varmt i sola.



Mamma er i fin form igjen, ho!
Og lett på foten som aldri før. Det er tydelig at ho får godt stell på Heimen, og ho liker seg ganske godt.


Ho vart litt betutta da vi skulle reise tilbake, men jeg skulle på jobb kl 15. 
Ho kunne gå og legge seg ovenpå med katta, om jeg ikke ville kjøre henne heimatt, 
for ho hadde nå ikke tenkt ho skulle på Heimen...!



Men «vi» prata det bort, og da vi kom inn på Heimen vart ho tatt så godt imot med det samme.
 De er noen tålmodige engler, disse pleierne!
Ho hadde sannelig fått brev mens ho var bortreist også, og det måtte vi åpne. 
Den gamle damen skal få være der nesten ei uke til, gitt. 



Jaja, jeg dro på jobb med god samvittighet. Vi hadde hatt noen fine timer sammen, og det var lenge siden sist.
Det er ikke alltid så lett å få det til å passe!

Men idag dro jeg fra hundene uten klump i halsen også. 
Mens jeg var på jobb, fikk de nemlig besøk av Tove! Ho har innstallert seg i Olabu, men jeg tror ho lufta hundene til kvelds. For da jeg kom heim 23.30, var det stille og rolig i hus og hytte. 
Jeg gleder meg til å se henne om noen timer, og høre hvilken mottagelse ho fikk.

Jeg fikk forresten en gladnyhet da jeg sveipa innom Facebook i natt 
- jeg har vinni ett 3-liters spann med Småmat fra Flø Heimelaga - og den småmaten er skikkelig god!
Det var midt i blinken med slik Festmat nå som Tove er hos oss.
😎
Jeg syns forresten det kan se ut som om vi har værgudene med oss denne gangen også, jeg!



TAKK FOR I DAG
og
GOD HELG!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar