onsdag 20. april 2022

Helgedager og sånn

 

Dagene går så altfor fort og Findus vokser litt for hver dag. Ingen har tid til å kjede seg med en valp i hus.

Tilogmed Sære-Tassen inviterer til leik av og til, 

og da er ikke Findus sein om å bite på 😅


Tassen vil helst ikke gi fra seg verken det ene eller andre, egentlig 😅


Det er Tølle som er den store helten, og Findus vil gjøre alt som Tølle gjør.
Og Tølle er en trygg og god læremester, som aldri blir utålmodig eller sur.

Jeg jobba hele palmehelga, men palmesøndag ble det tid til en luftetur med jentene før arbeidsdagen begynte.

Det var spennende for liten og stor.

Stripa slo også følge. Ho føler seg liksom trygg når Findus går i bånd.

Det ho ikke visste, var at vi gikk der Findus gikk, så det ble noen rare omveier

Da vi hadde gått halve runden, var det på tide med ei kosepause, før jeg putta Findus i sekken.

Jeg hadde mandagsfri, og det var varmt og godt i været da vi gikk oppover bakkan. Takk og pris for at jeg såg hoggormen før hundene. Jeg tror egentlig ikke de såg den i det hele tatt, og ormen lå musestille mens vi passerte. Den stakk ikke til skogs før vi var på trygg avstand. Men æsj, jeg liker ikke å tenke på at de finns.

Findus hadde gått nesten hele veien, ca 1 km tipper jeg - og da var det på tide med ei pause. Det tok litt tid før de roa seg, men siden jeg satt der og det ikke skjedde noen verdens ting - kunne de alltids ta seg en høneblund.

Lengre oppi vegen, blomstra det drøssevis med hesthov. De er vel søte!


Vi gikk helt opp til Utsikten igjen, og da vanka det noe å bite i😇


Vi tok snarveien nedatt, 
og beundra blåveisen som dekka skogbunnen og lyste blått i blått


På kvelden fikk vi besøk av jentene, så da gikk vi en liten tur igjen. Det var stas for to og firbeinte!


Så fulgte det fire arbeidsdager igjen.
Det går kjempebra takket være Bjørn.
Findus takler helt fint å være aleine i 4,5 t. Han holder til inne i dusjen slik som planlagt, mens Tølle hersker i sin del av badet aleine. De ser jo hverandre, så de  føler seg ikke akkurat som to ensomme og forlatte.
Men det er veldig moro å komme hjem til dem om kvelden!


Findus takler alt slags vær, og hadde ingen betenkeligheter med å legge ut på tur sist onsdag i regnvær.


Dette regnet var etterlengta.
Det har ikke kommet nedbør på gud veit hvor lenge.


Det føltes skikkelig vått!


På heimveg. Sistemann er en dust 😆


Findus har som sagt vokst mye på tre uker
Og tenk, den gamle Nonstop-selen til Tølle passer allerede!


På skjær-torsdag gikk vi bare en formiddagstur nedpå Reitevollen. Der er det spennende å springe og mye å snuse på, så de gikk fornøyd til ro da jeg måtte reise.


På langfredag satt linerla og våka over hønsehuset da jeg dro på jobb...

Påska var enda ikke over 😉

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar