mandag 4. april 2022

Over og ut med mars!

Det er Findus som styrer showet.

 Jeg tror nok han vokser litt for hver dag, men den forandringen som er lettest å legge merke til, er at det ene øret holder seg oppe.

Jeg har lagt inn bildene i rekkefølge, og dette innlegget begynner med tirsdag 29.3 -og Findus har allerede vært her ei uke...

Hvem gidder å ta ballen, når man kan ta mannen?!

Tassen syns lillebroren tar seg stadig større frekkheter, men det er til å leve med.


Vi hadde hatt noen riktig så fine vårdager, og tulipanene vågde seg opp og fram. 
Det skulle de ikke gjort. Findus syns de var veldig fristende, så mens han tok seg en høneblund - gravde jeg opp alle knollene jeg kunne finne. De skal visstnok være giftige for hunder, så da var de ikke verdt å spare på lengre. Jeg gidder ikke å springe etter en leken valp å si nei-nei-nei. 


Jeg vet ikke helt hvor ofte en liten valp som Findus egentlig trenger å ligge til lading, men han trenger endel, for han er innmari aktiv i våken tilstand 😅


Jeg kunne ligge ligge å beundre ham i timesvis, men så lenge sover han ikke i slengen...
 Jeg rakk å legge merke til at klørne hadde vokst mye på ei uke, og at de trengte en ørliten klipp.

Hmmmm, den klotanga der lukter mistenkelig tåfis...


Jeg tror jeg klipte Tølles valpeklør mens han sov, men det er ikke mulig på denne valpen...


Men han er ofte litt avslappa og kosete ratt han våkner, så jeg benytta anledningen
 - og det gikk over all forventing.
Verdens nusseligste, små poter 💓


Maten går stort sett ned på høykant, og han er overraskende medgjørlig når det gjelder både bur-trening og bil-trening. 


Han er en kommende stjerne, og minst like flink som Tølle og Tassen 😉


"Typical lundehund-style"


Tølle får virkelig kjørt seg om dagen, og han elsker det!


Etter frokost og leik, tar alle tre seg en blund...


Tølle har forresten satt igang med røytinga, og jeg var innom tre butikker på mandag før jeg fant en god børste til ham. Denne fra Moser viste seg å være riktig så god. Den fant jeg på Felleskjøpet.

På onsdag hadde det andre øret nesten reist seg 😊


Det var nok en gang fint vær - og vi hadde hele dagen foran oss


Blåveisen koste seg på de lune vokseplassene

- og det var bare litt is igjen på enkelte plasser.
Isen smakte deilig.

Smeltevannet smakte også godt - men den godeste Findus likte ikke å bli våt


Men det var mye spennende å se og lukte på i vårskogen!


Han gikk ikke hele veien, men vi kom opp til Plassen til Tassen i samla flokk
💓💓💓


Vi snudde ganske fort og gikk ned til isen igjen, 
for der var det veldig spennende for både liten og stor Tass.


Tassen ville ha pinnene for seg sjøl, men Findus visste råd.

Disse to, altså 😍







Tenk å ha så mye moro med en pinne.


Jeg er ganske sikker på at de har det like kjekt, disse to.


På torsdag fikk vi besøk av Hanne og Vesla.
Hvem som er hvem kunne nok ikke Tassen forstå med det samme,
 men det var altså Hanne som var mest interessert i blåveis av de to.


Vesla var skikkelig svær, og ville helst bare springe.
Findus lå i sekken og sov under hele turen til Herbrands plass og tilbake igjen.

Takk for turen, damer!
Det var koselig å bli kjent med dere, og vi gleder oss til flere turer 😉

Været skifta fort denne dagen.
 Fra sol i det ene øyeblikket - til haglskurer i neste 
- det var skikkelig aprilvær på den siste dagen i mars.
Bjørn hadde vært på trugetur i Vassfaret, og var sliten, men fornøyd da han kom heim til kvelds. Findus var glad for å se ham,
 men han hadde akkurat fått seg ei ny "biteleike" fra Sverige som han var travelt opptatt med...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar