søndag 12. februar 2023

Silkevassrunden ***

Jaja, så var det søndagskveld igjen. Jeg har hatt arbeidshelg, og ser fram til en fridag imorgen, men denne uka har gått fryktelig fort. Jeg ble aldri ferdig med å blogge om forrige helg.
Den helga levde jeg godt på - for å si det sånn.
***
Det har blitt noen koselige turer i Bergheimkroken i løpet av uka, 
og jeg skriver kanskje noen ord om det etterhvert - men først tilbake til forrige helg;


Det var søndagsmorgen, og Lillian og jeg var enige om å nyte dagen fullt ut.
 Ikke noe stress, sjøl om det var hjemreisedagen.
 Findus og Tølle bød opp til dans før frokost.
Jeg måtte ha noen kaffekopper før jeg var istand til noe som helst


Frokosten (uten tomat?!?) ble inntatt omtrent samtidig med de firbeinte, og ikke lenge etterpå, 
var vi klare for å ta oss en tur.
Det var på sjølvaste Kom-deg-ut-dagen, tilogmed


Jeg hadde heldigvis fått låne stavene til Bjørn, og gledet meg som en unge til å gå Silkevassrunden!  Det er den fineste skiløypa jeg vet, og akkurat passe for sånne som oss. Det har ikke blitt mye trening i vinter, men her kan man som regel gå uten å møte altfor mange. Jeg fikk likevel følelsen av at vi gikk mot strømmen, sjøl om vi ikke møtte på flere enn fem-seks personer. Alle var av den hyggelige sorten, og Findus og Tølle oppførte nesten som folk 😉


Både Lillian og jeg gikk på smørefrie ski. Vi hadde ikke verdens beste glid, men det var greit nok for livsnytere som oss. Vi hadde det ikke travelt - ei heller bakglatte ski 😉



Det blåste endel denne dagen også, men det skulle vært mye verre vær om vi skulle holdt oss innadørs på en solskinnsdag. Det eneste som var litt synd, var at det bygde seg opp isklumper av føykesnø under potene til Bella.


Men ho holdt fint driv innover, og småtassene mine syns det var kjempemoro å springe med meg på slep.


Bella og Findus er vel ett fint par.
 De har virkelig finni tonen, disse to - og Bella er jo svigermors drøm! 


Findus har allerede blitt en flink skiturist, han!


Vi tok oss ei lita pause omtrent midtveis, en såkaldt stående buffèt. 
Det smakte med appelsin, vi fikk nesten påskestemning


Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke tok flere bilder - det var så fint den dagen!
Lillian tok mange flere bilder, de ligger på rekke og rad i dette blogginnlegget  😉


Vi gikk ikke opp på Høgdefjell, det var ikke oppgått løype dit enda.


Men her ser det ut til å bli skiføre til St.Hans, så det kommer nok flere anledninger.


Turen blei omtrent 9 km, helt greit til å være vinterens første skikkelige skitur.
Vi hadde fått oss en drømmedag i fjellheimen.


Da vi kom tilbake til hytta, fyra vi opp grillen. 
Jeg hadde fabla om grillpølser i lang tid, og nå fikk det briste eller bære...


MMMMMMmmmmmmm - en liten sprekk må man tillate seg!


Vi koste oss ute til sola gikk ned.
Jeg tror jeg tillater meg å si vi hadde hatt ei drømmehelg.


Tusen takk for kjempekoselig selskap, Lillian og Bella!


4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke vært borti noen som snakker så mye om tomat som skal være spist, uten at tomaten ble med fra butikken engang :D Tusen takk for ei flott helg, og ja, den lever en lenge på. Vi får ta en reprise en gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kan du skjønne hvem som spiste tomatene vi skulle hatt :))) Turen må gjentas, gleder meg til det!

      Slett
  2. Bare å leve videre på dette og ikke minst glede seg til neste gang, for det blir garantert gjentatt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var lenge siden jeg har kost meg så mye ei hel helg, ja! Og nå har jeg ett lite håp om at du vil redde neste frihelg ;)

      Slett