torsdag 2. oktober 2014

Småplukk.

Vi går alltid en bitteliten tur før arbeidsdagen begynner. Jeg er imponert over gartnerene i Gol. Det blomstrer så fint i alle blomsterbed, tilogmed i slutten av september.

IMG_1278

Lørdager stenger vi klokka fire, og sist lørdag rakk vi å ta en cachetur etter arbeidstid. Været var kjempefint, og første stopp var høgt oppi lia - på Tuppeskogen ett sted Smilefjes som blunker

IMG_1287

Vi fant en cache ved den gamle stavkirketomta også.IMG_1298

Vi fant den ikke forrige gang vi prøvde.

Her står Nalle og Tassen midt i stavkirkeruinen, oppå alteret, kanskje…?

IMG_1296

Stavkirka står forresten den dag i dag på Norsk folkemuseum på Bygdøy i Oslo.

Den “nye” kirka ligger like ved der den gamle lå, høgt over Gol, landlig og fritt Smilefjes

IMG_1294

Tassen og Bajas har leka litt med Linnea etter arbeidstid, det er stas!

IMG_1306

Søndag surra jeg på med litt av hvert, men utpå dag tok vi med oss Vicky på en liten skogstur.

Det er neimen ikke lett å få tatt et bilde der alle tre smiler til fotografen og ser søte ut…

Da vi kom tilbake fra tur, hadde det skjedd saker og ting i veaskjulet Smilefjes

Nå er veaskjulet tømt for ved - støvsuga - musebånd er satt på – og gulvet er sparkla. Bjørn har skaffa ett gammalt vindu, som vil passe utmerket. Hønene skal få det lyst og fint.

Gubben holder ord.  Jeg er sikker på at detta blir ett fint hønsehus etterhvert!

Jeg fikk forresten tatt ett noenlunde brukbart bilde av trio’n, syns jeg Smilefjes som blunker

DSC_0183

Akvariet er ikke helt på stell. Av de 20 kardinaltetraene, er det nå bare 9 igjen. Og den ene nye planta har smuldra fullstendig opp. Kjedelig!

IMG_1312Men øreålene har blitt venner Smilefjes

Godværet ser ut til å være over for ei stund, men jeg innrømmer gladelig at jeg liker mørke, regntunge kvelder også, jeg!

IMG_1303

Jeg koser meg med håndarbeid og ser på tv, og syns livet er ganske all right Smilefjes som blunker

Idag har jeg hatt fridagen min.

Etter at kaninene hadde fått litt ekstra stell, gikk vi en tur i masteløypa igjen. Jeg tror jeg har satt meg som mål å gå den minst tre ganger i uka…

IMG_1333

Løypa er like bratt som før, men den er kanskje ikke like fin lengre.

IMG_1332

Det blei rydda under ledningene i sommer, og sjøl om stien er like ryddig, ligger det felte trær hulter i bulter, som antagelig bare vil bli liggende i mastetraseèn og rotne…

Fargerik utsikt på Nalle-natten.IMG_1328

Nina og Bonnie blir vel med på en liten inspeksjonsrunde til helga, antar jeg Smilefjes som blunker

Men først venter to arbeidsdager  - så blir det endelig frihelg!

Ps. Jeg var en tur til Bøgaset i kveld, og hilste på den nye lillebroren til Mina (og Tuuli!) Det var en kjekk liten kar. Martin Elias, heter han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar