tirsdag 18. november 2014

Bortskjemt

I dag snubla jeg nesten i ei flaske vin og en blomsterbukett på trappa – du snakker om manda’-morra blues. Litt av en start på uka, med en slik koselig gave fra noen som ville glede meg! Mandager har nesten blitt ukas høydepunkt, for etter jobb blir det ofte en liten luftetur sammen med Molly, så er det å forte seg heim og lage middag, og deretter slenge seg ned på sofaen for å se på tv. Både Jakten på Kjærligheten og Farmen – det går jo slag i slag!

Uke 46 var ei travel uke, både i butikken og heime. Jeg hadde heldigvis onsdagsfri, men tro det eller ei – dagen blei brukt til vindusvask og husarbeid!!!

Jeg var riktig så fornøyd med meg sjøl den kvelden. Bjørn kom attpåtil heim med en overraskelse, så jeg hadde jo virkelig ingen verdens ting og klage over Smilefjes som blunker

Lørdag var en skikkelig hektisk dag i butikken. Flere paller med varer sto utafor inngangsdøra og venta, så det var bare å brette opp ermene og sette igang. Bak alt sammen, litt bortgjemt og beskytta, der sto det ei kasse med 8 viltre hamsterunger!

De fikk flytte inn i ett stort bur, og det var mange som ble stående og beundre dem den dagen  Smilefjes

IMG_1865

Tassen og jeg har jo egentlig verdens triveligste jobb, da Smilefjes som blunker

IMG_1835

Denne lørdagen blei ikke som alle andre lørdager.

Da vi slo av lysa og låste butikken, blei vi plukka opp Petter og Doffen -  “ a man on a missjon”…

Slik lyder Doffens ord, fritt oversatt, for ingen kan si det så fint som han:  Tante Kari i Hemsedal, hadde mista lille Gefjun etter en lang og vond kamp, og vi følte at det var viktig at Lundehundfamilien stilte opp, med trøst og kos, til noen som virkelig trengte litt selskap i sorgen og ensomheten, etter å ha mista sin aller fineste venn.
Vi håper og tror at Tante Kari satte pris på litt besøk av et par kosete Lundegutter med foresatte, og mange timer ble det, for vi oppdaga plutselig at det kom til å bli en sen tur sydover med oss. Alltid trist å bryte opp fra hyggelige venner i Lundehundfamilien, og spesielt når det er sånne vonde tider.”

IMG_1929

70 mil blei det på østfold-gutta denne dagen, men ingen sure miner av den grunn. Og ingen kan vel muntre opp noen, slik som de kan. Tusen takk for at dere insisterte på å bli med!

Tassen var sliten etter en lang dag, og sovna som stein da vi kom heim – i sitt nye, fine NORSKE halsbånd, som var ei gave fra Doffen, og som attpåtil er laga av Rachel, mamma’n til Frost – halvbror til Tassen…om dere henger med…?!

IMG_1860

Søndagstur’n var  GRÅ. Det hadde jo vært morsommere om Doffen hadde blitt med Lundelandslaget, men nå er lemen-sesongen over for i år, så da så.

IMG_1874

Utsikten og stemningen blei bedre da vi kom opp til Triggerpunktet.

IMG_1882

Alle ansatte i butikken har fått julegave fra Royal Canin i år – ei skikkelig jakke – extreme pro shell, både vanntett, vindtett og pustende! Jeg fikk testa den på søndagsturen, og må si meg kjempefornøyd - sjøl om svetten rant. Men hva anna kan man forvente når man går “oppover bakkan”??

Turen nedatt blei litt problematisk…

IMG_1883

- og gleden var større enn normalt, da jeg endelig fant den rette stien.

IMG_1890

Det blir fort mørkt inni bratte, tjukke skogen, og vi nådde ut i åpent terreng akkurat til rett tid Smilefjes

IMG_1893

Tassen satte seg på kvilesteinen, i tilfelle jeg ville ha ett bilde.  Smilefjes som blunker

IMG_1901

- og biltrafikken på rv 7 lyste som en ilter drage på den andre sida av elva.

Vi rusla hjemover og hadde god tid, mens jeg pønska ut at jeg ville lage heimelaga pizza til kvelds. Til Farmen…

IMG_1905

Klokka var bare omkring halv fem da vi kom heim, og Bjørn arbeida fortsatt ute med sitt. Eller mitt – for det var jo hønsehuset mitt han brukte fridagen sin på Smilefjes som blunker

IMG_1906

Ja, slik gikk no dagan.

IMG_1862

 

Og her er en beskjed til mamma; jeg har fått meg kniv, så nå må ho ikke være redd om jeg skulle møte bjørn i Vassfaret  - OG  jeg har fått meg skikkelig vinterstøvler, så jeg skal ikke fryse fast noe sted.

Bortskjemt, er jeg. Og takknemlig Smilefjes

Og så var det jammen en ting til…

Jeg har fått hjelp fra uventet hold. En liten røyskatt har nemlig slått seg til i låven – og jeg tror nesten han har greid å utrydde flere musefamilier!!!

Endelig, etter en ganske trist start på november, ser all ting ut til å lysne Smilefjes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar