tirsdag 2. februar 2016

Hva var vel livet uten dem :-)

Jeg er så glad i å gå!
Det har vel alle som titter innom bloggen vår oppfatta for lengst.
Men når sant skal sies, så er jeg ikke glad i å gå aleine...
dvs. UTEN hund!

Jeg har hatt hund siden jeg var 12 år.  Bianco, Kåre, Fia, Harry, Pekka og nå Nalle og Tassen. I løpet av de siste 38 år, har jeg vært uten hund i 6 måneder, og jeg håper det aldri, aldri skjer igjen.
Å gå tur uten hund, føles tomt og fullstendig meningsløst. Selv om jeg kan bli fly forbanna på en (lapp)hund som bjeffer som en gærning på bikkjer og biler, kunne jeg ikke tenke meg å gå tur uten hund.
Jeg begynte ikke å gå noe særlig i skog og fjell før jeg var nærmere 30, så derfor har jeg mye å ta igjen!

I løpet av januar, blei det gått rundt regna 14 turer. 8 av dem er tidligere omtalt,  i tillegg har vi ikke telt med Geitsundrunden, Masterunden og turene i Vassfaret. 

På lørdag gikk vi "Utsikts-runden"

Utsiktsrunden er bare ca 5,5 km - men den er betraktelig seigere å gå enn gårsdagens tur som gikk oppover Hei-bakkan i Flå.

Men det var en fin søndagstur i strålende vær!

Da vi kom opp til Hangstjern, var det på høg tid å snu. Vi skulle jo egentlig bare gå en liten tur, før vi besøkte mamma!
"Vi kan godt få litt kake på en helt vanlig søndag også, vi mommo!"
Gode, gamle mamma fylte 87 år på torsdag, men feiringa tar vi seinere. 

Malkhyl er litt smågrinete om dagen...
Det blei noen dager med mildvær sist uke. Vind og regn og skremmende mange varmegrader. Men det var ikke verre enn at det var godt for noe!

Drengen og jeg fikk ordna både i hønsehuset og hos kaninene.

Og endelig skulle Ingrid få klipt seg! 


Ho er stille og rolig, og littegrann sjenert...

- men tydelig vant til å bli stelt med.
Det var en sann fornøyelse å ta i den kvite, fine angorafiberen. Det må være det nærmeste man kommer englehår...

Etter klippen overtok ho Luddes hybel.

 Der er det høgt under taket og god plass til varmelampe.


 Ludde er en gentleman, han. De fikk hilse såvidt på hverandre :)
Han ble klipt den 10.januar, og ulla hans varmer allerede veldig godt.

Slik ser Lille ut nå, ho blei klipt den 16. november. Det nærmer seg faktisk klippetid igjen!


Og Theodor, da. Han blei klipt den 3. desember. Han er god og lodden han også, og om en måneds tid må han klipps igjen.

Alle sammen fikk en grundig sjekk idag. Kloklipp kan ikke gjøres for ofte på disse heller!
Ludde er en nysgjerrig liten go'ing, han :)


***
Stripa er Stripa. Vakker - rett og slett!
Ho vil stelle seg sjøl, men kos må ho ha iblant!
***
I snekkerbua fant jeg enda en hårete fyr.
Han er i gang med noe spennende, så han fikk være i fred ;-)

 ***
HA EI FIN UKE!

4 kommentarer:

  1. Nei et liv uten hund, er ikke noen liv. Et liv uten fjellturer er heller ikke noe liv. Så et liv med hund på fjelltur må være optimalt ;) Jeg har hatt hund siden 1988, en eller flere. Var et halvtårs tid på nittitallet jeg ikke hadde noen, da den ble påkjørt og døde. Nei hund må man ha... Ha en flott dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er heldige som har skjønt det :-)

      Slett
  2. Joda, det går an å gå tur uten hund, men det gjør turen veldig mye koseligere å ha med seg en 4-beint venn, det er helt sikkert! :)

    Det blir spennende å se hva det er Bjørn har på gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går sikkert an, Tove...men jeg får det ikke til :-)

      Slett