tirsdag 12. februar 2019

Ei stille og rolig helg...


Løven er en fin yoga-øvelse. 
«Den kan utføres overalt, ja, endog når man er forarget på noen»
Akkurat slik står den beskrevet, og jeg hadde såååå god grunn for å utføre den i helga!



Jeg tror kanskje ikke jeg skal si så mye om saken, men når ett Nett-trøll vrir og vrenger på sannheten, og kommer med urettferdige beskyldninger mot mine venner,
 bare for å lage kvalme - og hisse opp en utrolig lettpåvirkelig saueflokk. 
...da har man bare lyst til å brøle!!!
Eller bjeffe. For denne hundeverdenen er ikke for hvem som helst, nei. 
Noen oppfører seg så stygt at man skjemmes av voksne folk, så svikefullt og utakknemlig at det knapt er til å tro.
De kan umulig vite hvor mye de risikere å ødelegge for seg sjøl og andre.
Jeg vil helst ikke bruke energi på slike mennesker.
Men jeg måtte få det ut.


Han kan vise tenner, Tassen også 😅


Mildværet kom og satte en stopper for skitur, men vi prøvde å gjøre det beste ut av frihelga.
Jeg var veldig effektiv - det går nemlig lang tid mellom hver gang at gulv blir vaska her i huset. Men jeg gjorde endelig alvor av det, og jeg følte meg så flink etterpå. Det er husmora si, det tenker jeg. 
Jeg er ikke av det slaget som greier å planlegge og handle inn for ei uke i slengen heller, og siden butikken vår er stengt, måtte jeg bite i det sure eplet og reise til Nes for å handle. Da benytta jeg anledningen til å se hvordan Kiwi’n på Nes har blitt etter oppussingen, og jeg må tilstå at det var ganske bra. 
Men jeg håper og tror vi får det enda finere i Flå 😊


Det var stille og rolig i Nesbyens ærverdige gamle handlegate denne lørdagen.


Tassen og jeg bestemte oss for å gå en liten runde, når vi først var i bi’n.
Og rett som det var vrengla jeg høgrefoten pga det hersens trottoiret i GamleNes.

Jeg hadde mest lyst til å skrike rett ut, men beit tenna sammen, og etter noe uffing og stønning greide jeg å fortsette turen.

Det er jo så grådig fint i Nesbyen.
Se for dere alle de fine folka som holdt til her!


Vi gikk opp til museumet, og tok stien nedatt på andre sida av Rukkedøla. 


Folk og dyr hadde tråkka opp løypa før oss.



Det var her i dette strøket at fiffen i Hallingdal holdt til for hundreogfemti år siden, og noen vil vel si den holder til i Nes fremdeles.


De har vært flinke til å ta være på bygningene, og det er satt opp fine, informative skilt langs ruta



Her er linken hvor man kan lese mer om Gamle Nes 😉


Her har det vært mange kunstnere og originaler før oss.
Jeg liker disse figurene hass Otto, og historiene rundt dem



Søndag kom væromslaget med mange varmegrader, regn og ruskevær. 




Det var egentlig best å holde seg innadørs, ihvertfall fram til takraset kom.
Og det kom...


Da var det bare å komme igang med å måke.
Slik at jeg ihvertfall kunne komme meg ut og inn hos kaninene.
Jeg måka av taket på uteburet deres, men det er nok lenge til de kan ta bruk uteplassen sin.


Etterpå kjørte vi ned til mamma i Flå.
Ho var klar for å ut på tur da vi kom, men vi endte opp på kjøpesenteret.
Noe måtte vi jo finne på på morsdagen.

Mamma'n min og meg - min første sommer i de gode, gamle dager.


Jeg har strikka endel votter i det siste, men disse puddelvottene strikka jeg ifjor, uten mål og mening. De var bare så morsomme å strikke. Så fikk jeg plutselig ideen om at jeg kunne auksjonere dem bort til fordel for Dyrebeskyttelsen. Som tenkt, så gjort. Jeg la dem ut på Facebook-sida til Dyrebeskyttelsen Ringerike. Minstebud kr 100,-



Det første budet kom, og det andre - men så blei det stille.
Til rett før siste frist. Da smelte min gode venninne Gry inn ett bud på 350,-
Jeg lo godt, for hva skulle ho med puddelvotter, liksom? 
Gry hadde nok en baktanke med det hele, for ho vippsa 350,- kr til dyrebeskyttelsen og sa jeg kunne selge vottene til han som hadde budet under.
Han som hadde budet under, det var Runar - og han har heller ingen puddel 😂
Visa kunne endt med at Runar fikk vottene han betalte 300 kr for. . . men så ble han enig med ei venninne om at HO burde kjøpe vottene, siden ho har puddel. 
Dermed endte ho Sissel opp med puddelvottene for 400,- 
Vi fikk oss en god latter,
 og Dyrebeskyttelsen fikk 1050,- kr
Sånn kan det gjøres!

Internettet kan brukes positivt også. 
HA EI FIN UKE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar