torsdag 12. september 2019

Fortsatt hjemme...

Nå når kakespising og "bursdagfeiring" er vel overstått,
 er det sannelig på tide å takke for alle de koselige fødselsdags-hilsningene
- ingen nevnt - ingen glemt
...det var nemlig over 300 bare på facebook 😍
Jeg syns det er kjempeartig!
TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!


Jeg har stort sett sitti her ved rokken de siste dagene -og nettene.
Det har regna - og da har jeg mer enn nok å finne på innadørs.
Gutta er ikke akkurat ivrige etter å ut på tur de heller, men vi går våre smårunder, og tar noen tørrfôr-søk i hagen. Vi har gjort akkurat det samme som vi bruker å gjøre, og dermed har vi vel ikke utsatt oss for noen smittefare - eller utfordra tarmbakteriene nevneverdig. De har fått noen ekstra blåbær i maten sin, det er det eneste. Og Tassen er så bra i magen som han aldri har vært - bank i bordet.

Barnslige forventninger hører barndommen til, det burde jeg har lært for lengst - både når det gjelder bursdag og ferie. Men det var veldig trist å avlyse turen til Oset sammen med Gjengen, men det var det eneste riktige når ting var som de var. Nå sies det at smittefaren er liten, men med gamle hunder og sarte lundehund-mager - så turde vi ikke ta sjansen.

Hverdager har man nok av, så en gang iblant
kan man saktens ønske seg litt mer.
Vi skal nok finne på noe. Bare været blir bedre 😎


Det regna nesten uten stans den 10. ,men da det var noen minutters opphold
- var høner og kyllinger med på feiringen




Resten av dagen, brukte jeg på å ordne opp i de 9000 bildene på mobilen...jeg fikk beskjed om at jeg hadde brukt opp så og så mange GB, nemlig.
 Jeg trenger ikke 9000 bilder, men det er neimen ikke lett å slette!
Det blei masse mimring om gode dager og fine turer, og det tok sin tid.



Dagen før tok vi med oss mamma på en liten tyttebærtur.
Da liker de seg, mamma og Nalle.



 Noen regndråper ødela verken matlyst eller humør



Det vart ikke det aller største utbytte denne gangen heller, men pytt pytt.

Etterpå spanderte jeg middag på NorKro, og mamma åt nesten opp hele rødspetta si.

Når jeg først er inne på mat...
Jeg var bortom og hilste såvidt på frilands-grisene på Heie 😊
De hadde det riktig så bra!


Hønene fikk komme ut i hagen her idag, og nå har de det travelt med å ordne opp i rusk og rask! De finner nok masse deilig snadder, tenker jeg - for de trossa den ene regnskura etter den andre.



Det gjorde tilslutt Tassen og jeg også!


Vi bare havna i Mastestien, gitt - og der har vi vel ikke vært på ett halvt år!


Utsikten på Nallenatten var den samme, men Tassen savna noen å dele den med.



Stien var temmelig nedgrodd, men den vesle luringen viste vei gjennom bregneskogen.

Helt magisk når sola NESTEN titta fram...

Ho prøvde iallefall!

Bekken var utrolig nok knusktørr


Regnet holdt seg faktisk unna, og det var aldeles utmerket å få strekt litt på beina igjen.
Da vi kom heim, var det på tide med middag...



...fortsettelse følger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar