mandag 9. september 2019

...hjemme best


Ferien begynte på Orrebu.
Forhåpentligvis langt unna ekle bakterier og skumle virus.

Sola skinte, gutta smilte, rokken surra
og jeg kunne virkelig nyte stunden
- og kjenne at jeg hadde to hele uker i sus og dus foran meg!











I dag var ikke været helt som forventa. Det begynte riktignok bra, men så skya det fort til. 
Mobilen var tom for strøm, og jeg hadde sjølsagt glemt laderen hjemme. 
 Jeg greide ikke å bestemme meg for hvor vi skulle gå. Jeg tenkte jeg ville holde oss unna de mest besøkte fjellområdene, for det var sikkert mange som hadde flykta til fjells med bikkjene sine denne helga. 
Vi gikk en liten tur, bare sånn rundt omkring, før jeg satte meg inne til å strikke, og sture... 
Radioen surra og gikk, og jeg lytta på nyhetene hver time - spent på å høre godt nytt angående sjuke hunder med akutt tarmbetennelse og blodig diaré... Jeg hater blodig diaré, og jeg har hørt om skumle bakterier før, bla Clostridium perfingers..
Uff, dette er virkelig skummelt, og jeg greier ikke å la være å bekymre meg.

Jeg la meg og tok en høneblund, og da jeg våkna, fikk jeg ikke varmen i kroppen igjen.
Utpå eftan pakka jeg sammen sakene, og kjørte heim.

Der var det en liten fyr som venta på meg.
Fillip ❤

Det finns vel knapt noe bedre enn å krype ned i ett varmt, velduftende badekar?


Inntulla i ei tjukk morgenkåpe, og med ett par nesten ferdige angora-natt-sokker,
blei jeg sittende foran ovnen og nyte varmen.

Jeg tror ikke den gamle lapphunden vet helt hva som er best for den, men 😅

Jeg hører på radioen, og holder meg oppdatert på nett.
 https://www.vetinst.no/dyr/smadyr/akutt-hundesykdom-september-2019-dette-vet-vi

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/alvorlig_sykdom_hos_hunder.36018


Nå skal jeg spinne litt.
NATTA!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar