onsdag 9. oktober 2019

Nedtelling

Tida går sakte når man venter på noe godt.



Men det er uansett viktig å ta vare på hver dag!



Det er alltid veldig godt med mandagsfri.

Og så jeg som hadde vært livende redd jeg ikke skulle få min dose med
 sol og snø... 😅



Det var det visst flere som hadde vært!



Jeg lot skia stå igjen heime.
Det var hardtråkka sti fra Teinevassåsen og opp på Høgdefjell,
 akkurat som jeg tenkte.



Det hadde vært folksomt her i HØST-ferien!



Men på en mandag, var det som vanlig, ingen andre å se.



Det skya til da vi nådde toppen, men vi slo oss ned for å nyte utsikten likevel.



- og #utekaffe



Ja, og så var det det derre selfie-gruppebildet, da...


En skal ha litt flaks ...


Det var Blå-Mandagen sin, det.




Tassen takka for oss -


og sola gikk og gjemte seg.



Vi nådde ho riktignok igjen ei liten stund seinere.


- og gutta koste seg i snøen, fullstendig skamlause.



En liten harepus hadde også vært ute og hoppa.



Vi gikk den samme veien tilbake.
Det var bare èn bratt bakke, og den var brattere ned enn opp 😁



Nede i bjørkeskogen var det dårlig skiføre.



Men i åpent lende, var det svært så vinterlig!



Det var en liten forsmak på vinter.
Takk.



Vi kjørte tilbake til Orrebu, der Bjørn hadde hatt slikt å gjøre siden sist.
Nå er uthuset nesten ferdig.
Det er fylt med ved, og døra fra det gamle uthuset er satt inn i det nye.
Her snakker vi gjenbruk!



Mens jeg lagde middag, satte han igang med å rive det gamle. Kledningen skal brukes om igjen. Endel av den skal bli gulv inne hos kaninene, for det trengs!

Og når uthus og utedass tilslutt er revet, vil det bli finfin utsikt utover myra.



Søndag var Patrik's dåpsdag.
Det var veldig koselig å få være med, jeg er jo bare sånn gammel-gammel-tante,
og Bjørn er en gammel-gammel-onkel.
Lykke til her i verden, du fine vesle Patrik 💓



Lørdag hadde jeg tidligvakt, og var hjemme fra jobb før 16.
Da kunne vi nyte restene av en fantastisk fin høstdag.



Snøen hadde lagt seg på Ryfjell
og fjordingene var tilbake!



Hønene hardde fått ny vannbeholder,
 og jeg skal hilse og si at spenningen var stor.



Det var selvfølgelig ei Dame, som først vågde å inspisere den skrekkelige greia.
 Dere skulle hørt dem... 😅



Stripa lever også i beste velgående.
😻

Idag har jeg klipt kaniner, men det får jeg skrive mer om en annen dag.

VALPENE ER FORRESTEN TRE UKER!!!

Foto; Ingunn Solaas

 ...bare fem uker igjen...

foto; Ingunn Solaas

2 kommentarer:

  1. Du er en mester i å fange øyeblikk + å få sagt det :) Flotte bilder. Så mye snø.
    Såååå søte valpene er :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kom enda mere snø...men nå er det mildt igjen, og den smelter nok vekk. Det er egentlig like greit, for da kan man få seg enda noen fine fjellturer.
      Valpene ja, de er jo helt perfekte! Oppdretteren har har sendt meg noen filmer av dem også, og det gjør meg ikke akkurat mindre valpesjuk!

      Slett