torsdag 1. desember 2022

Over og ut med november!


Det har skjedd utrolig lite hos oss den siste tida!
Nå har jeg hatt ett par fridager igjen, men lite har blitt gjort her hjemme. Bjørn har hengt opp noen adventstjerner - og utelys på stabburet, det holdt jeg nesten på å glemme! Men ingen julebakst, ei heller julevask har funnet sted her i huset. Jeg har tenkt å vaske vinduene før jeg henger opp noen julete gardiner på kjøkkenet, men det har altså ikke skjedd enda.
Idag har jeg brukt peng. Først hos tannlegen. Null hull i år også, men jammen kosta det over 1100,- kr! Så ble det en snartur til Gol, hønene måtte ha flis og mat. Hadde de enda lagt egg og gjort nytte for seg, men dengang ei. Katta er vel det eneste nyttedyret jeg har, egentlig. Ho er en flink musejeger, men det blir ensidig kost, og katter vet hva de vil ha. Ho skjønner seg ikke på peng - (eller er det nettopp det den dronninga gjør ??) - en 4 kg sekk RC koster nesten 600,- Jeg har gått ned så mange kilo, at jeg kunne trenge ei ny bukse - men det får jaggu vente. Jeg burde fylt diesel idag, for den kosta faktisk under 20 kr, og det var jo "råbillig"!  Julegaver har jeg ikke tenkt særlig på enda, det blir nok stort sett heimelaga gaver i år også, hvis jeg ikke finner noe som er kjekt å ha hos Europris.
Jeg skal ikke klage, jeg tjener nok til mitt daglige brød og har en sikker jobb. 
For Kiwi presser pris på brus og sjokolade, ja verden vil bedras 😅


Idag hadde det faktisk kommet noen cm snø, men igår måtte jeg gå langt for å prøve å finne julestemning.


Først gikk vi mot Gjeitsund, mest fordi jeg trodde jeg ikke orka å gå oppover...


Men det vart kjedelig å gå nedover også, så vi snudde etterhvert og gikk oppover likevel 😅


Langt der oppe lå jo snøen kvit og fin, og det var dit jeg egentlig ville.


Når en først har kommet i siget, er det ikke så ille. Men jeg er ikke like rask på labben som småtassene,  så de er alle flinke til å vente på meg.


 Findus hadde lyst til å følge nisse-spora innover, men det ble for høge kneløft for meg. Jeg var ikke skodd for slikt føre, så vi snudde mens leken var god.


Det var deilig å endelig vasse i snø, men alt med måte 😆


Det ble ei liten pause på Utsikten. Det snødde, store, fine snøflak...

Framlabbene til Findus setter fine spor!

Heime regna det, så da var det godt å komme innatt.

Mandag 28.11

November har vært våt, veldig våt.
Vi fikk brått mye snø forrige uke, men den har regna bort igjen.


Hønene er fremdeles ute på dagtid, men ikke lenge - sjøl om det er mildt i været. 
Nå er Knerten den eneste hanen i høneflokken, og han er fornøyd uansett.


Det kom mye snø forrige onsdag, den 23.11

Og Findus var hjelpsom som alltid, det være seg langkost eller snøskuffe 😇
Ting tar tid.


Stripa blir gladelig med på tur fremdeles...


Det var vel ikke så kaldt den dagen, men det føles ofte kaldt i november 
- så Tassen hadde på seg langerma genser for anledningen
 

Ett par dager tidligere, var det jo reint sommerlig i skogen!


Stripa var med da også.


Dagen før der igjen, var Emil med oss på tur. Det var kjempekoselig!
Men da så vi ikke snurten av katta 😂


En dag fikk Tassen være med til mamma, bare Tassen. Da var han vel stolt!
Jeg burde bli flinkere til å ta meg av en og en, egentlig. Men det er så vanskelig å sette igjen noen.
💙💙💙
Nå venter noen arbeidsdager igjen.
Og den julestemningen kommer vel sigende på etterhvert.


Velkommen, desember 
🎄🎄🎄

1 kommentar:

  1. Er jo litt julesteming i skauen når det kommer snø. Jeg får vel ta med meg noen nisseluer i lomma og ta noen julebilder til adventskalenderen iløpet av helga. Må nok gå et stykke oppover jeg også for å finne snø.

    SvarSlett