tirsdag 4. april 2023

Påske meg her og der


Stakkars gutter som sto innesperra på verandaen i dag.
 Tølle hadde krøll på halen likevel, men spesielt han var litt misfornøyd, for maken til energibunt har ikke jeg hatt noen gang!
Men idag måtte vi ta det litt med ro, fordi jeg hadde så innmari såre tær 😂
Etter to dager på ski og ca 3,5 mil i beina, blei det derfor bare en liten labbetur...


Jeg må si jeg er virkelig gledelig overraska over at snøen og føret har holdt seg så bra,
 det kan vi takke de kalde nettene for.


Sola var heller ikke så kvass i dag, påpekte RåTassen, da vi stoppa på Utsikten😉


Vi tok oss utmerket fram i gamle, hardtråkka fotspor opp til Finnesetbekken Kraftverk


Det er omtrent 3,5 km en veg
- og det er da like langt den andre vegen, sjøl om det kanskje ikke føles slik.

Det blei en stopp på Utsikten på tilbaketuren også...


Det har egentlig blitt mange turer opp til Utsikten i det siste, uten ett eneste hundebilde 
- fordi stubben der oppe, nå har endt opp med å bli min "yoga-stubbe"
HE-HE
Kanskje dette kan lokke noen flere til å prøve seg😉
jeg har ihvertfall tenkt å finne på noe neste gang jeg er der oppe.


Hver vår kommenteres denne bjørka på "randen av stupet", 
og hver vår lurer vi på hvor lenge den greier å klamre seg fast..? 
Jeg hadde faktisk ett lite håp om å se hesthov i grøftekantene idag, men dengang ei.
Men snart.


Nede i bygda er det sølete veger, det er ikke moro verken å gå eller kjøre bil her nå.


Slik så det ut her da vi kom heim etter skituren i går (palmesøndag)


Tassen og Bjørn venta på oss da vi kom 😎


Det er bra med snø i tunet fremdeles, serru!


Knerten var førstemann som vågde seg ut på isen idag, hønene kom kaklende etter. 

Jeg hadde tenkt å skrive om skiturene vi har hatt, men det er visst på tide å logge av. Jeg skal på ny skitur i morgen, og planen er å komme tidlig avgårde.
Dette har vært en kjempefin "påskeferie" så langt, med turer om dagen, 
og div håndarbeid til langt på natt...


Det har blitt 140 g angora og 80 g Golden-garn + en genser og noen vottepar (i løpet av mars)



Vigdis (Annas Angora) har lagt ut en Minutt-for-minutt - snutt der ho klipper angorakaninen Jåla

 

Det var så koselig å se på den mens jeg satt og spant en kveld -


og gutta boys sov sin søteste søvn 💓


GOD PÅSKE

1 kommentar:

  1. Med så flott påskevær som vi har hatt nå så er liksom ikke dagene lange nok. Også skal man kose seg på kveldene, så blir liksom ikke kveldene lange nok heller. Noen timer må man jo lade på natta også... stritt det å være glad i å kose seg. God skitur!

    SvarSlett