lørdag 29. april 2023

Skogsturer igjen!




Det skjer ikke så mye som er verdt å bruke tid til å skrive om i disse dager,
men jeg tar jo bilder hele tida - og da må jeg ha ett sted å gjøre av dem.
Så da blir det ett innlegg tilslutt likevel, da.


Vinteren var tilbake på tirsdag, og ulltrøye og stillongs er fremdeles i daglig bruk helt i slutten av april.


 Heldigvis, får en vel si, forsvant nysnøen omtrent like fort som den kom. 


Men det ligger litt snø på de mest skyggefulle plassene, og den får kjærlig behandling...


Vi kunne høre tranene lenge før vi så dem, da vi gikk bortover forrige lørdag formiddag.


Det var flott å se dem igjen.
 Nå går de og beiter nedpå jordene hver kveld, mens de venter på at snøen skal forsvinne oppå fjellet.
Det vil nok ta tid - det kom faktisk 40 cm på fjellet mandag/tirsdag!


Finneseta var ett flott syn noen dager. Det har ikke smelta stort på fjellet, så denne våren kan bli spennende med tanke på flom. Skiføret holder seg ihvertfall lenge enda, men det frister ikke å kjøre til fjells på sommerdekk. 
Det frister kanskje litt, da men...jeg har ikke hatt tid 😉


Det har dukka opp litt av hvert i Bergheimkroken, av ting som lå gjemt under snøen.
Benken til Hans og Signe har sett sine beste dager, men om noen skulle føle for en kaffetår med noko attått, er det fortsatt ei råd - kanskje 😉


En dag fant Findus og Tølle hver sin harelabb. De bar dem med seg hele veien hjem.
Tassen fant en fugleskrott som han gravde ned.


Det har blitt fint å gå flere steder, og det er kjekt å kunne variere turene litt igjen.
Langt der oppe er den utilgjengelige Nallenatten, den kan vi fremdeles bare drømme om...


Nå om dagen hogges det for harde livet under høyspentmastene, og jeg øyner ett lite håp om at det skal bli mulig å komme opp der igjen fra en eller annen kant snart


Snarvegen opp til Plassen til Tassen er idet minste snø og nesten kvistfri, så dit har vi gått flere ganger allerede.


De vet så altfor godt hva som lønner seg 😆😋


Mastestien.


Torsdag 27/4 kl 20:24
Sola varma fremdeles godt 


Gud så godt det er å komme seg ut på en sånn liten tur etter jobb!


Det er som sagt ikke råd å følge Mastestien stort lengre enn hit...


Hestehoven har blomstra opp nesten overalt


Fy søren, den er tøff!


Jeg var mest bekymra for blåveisen, den ser liksom så sart ut...


Men da jeg gikk oppover i skogen i gårkveld, sto de overalt - og strakte seg mot kveldsola.


Det har blitt noen turer opp til Utsikten også,
 og nå som jeg har utfordra meg sjøl til å utfordre meg sjøl på stubben 😅
- blir jeg gående å lure på hva jeg skal finne på når jeg kommer opp dit.
Denne dagen ble jeg brått oppmerksom på kongeørna som svevde over meg. 
Den svevde sakte rundt og rundt, før den forsvant bak tretoppene.


Så ble det EAGLE POSE denne gang 😅
Det er lettere sagt enn gjort når en attpåtil skal balansere oppå en stubbe, altså
men jeg syns det er moro å prøve.
 

Øvelsen er god for fokus, konsentrasjon og balanse. Den styrker og strekker musklene i hofter og bein, gjør skuldrene, skulderbladene og musklene i overarmene smidigere. 
Gir god strekk mellom skulderbladene.


En annen dag skulle jeg prøve å stå på hodet.
Det gikk ikke så bra, men den som gir seg har tapt. En vakker dag...
😂
GOD HELG!

1 kommentar: