torsdag 8. august 2024

Imle - twenty points

Jeg har sagt det før - temp over 20 er for hett.
På Imle var det 19,5 og en herlig fjellvind.


Valget ble enkelt den dagen!


Rustadfjellet er lett kupert. Det går dyretråkk og stier på kryss og tvers mellom myr og vann.


En blir så bitteliten under den store himmelen


Sauene beita ubekymra. De nøt den svale vinden som holdt insekt borte


Vi prøvde å følge en gammel sti. Noen ganger var den veldig tydelig på avstand...


 Det var lurt å følge med på kartet, ellers hadde det blitt mange svømmeturer


Vi snirkla oss overraskende greit fram, og jeg hadde ikke lyst til å snu


Vakkert!

Sauene holdt øye med oss.


Jeg tror ikke det går så mange fotturister akkurat i dette området, midt imellom de merka stiene


 De vek ikke unna, men fulgte heldigvis ikke etter oss.
 De hadde nok ingenting å klage over heller.


Utsikt ned til Bergheim på den ene sida -


- og over til Imle på den andre sida

Fine Findus 💓nyter utsikten


Jeg angra på at jeg bare hadde tatt med ei vannflaske. Det hadde jo ikke vært meningen å gå så langt, men jeg burde visst bedre.
Den ene molta jeg fant, smakte utrolig godt!


 Tølle snudde seg høflig vekk, mens Findus gjorde det en mann må gjøre på slike strategiske punkt.


Like etterpå kom vi på den "vanlige" stien, og kunne nyte utsikt ned på Rustadstølen


Vi svinga av stien før vi kom fram til Darren. Denne dagen var det bare turen som var målet.


Formen var so som so, men ingenting er bedre for kropp og sjel enn en luftetur i slikt selskap


Litt tidlig syns jeg, at fjellbjørka begynner å få høstfarge! 
Men jeg har sett det flere steder allerede. 


Store Rustadvatn, 1035 moh - er ganske stort!


Det ligger ett par cacher her, med noen spørsmål om geologi som må besvares. Jeg har ikke tatt dem enda. Burde nok forberede meg og gjøre leksa hjemme først, for jeg kommer helt sikkert tilbake hit flere ganger og da kan jeg logge dem... 


Vi nærma oss Imle igjen, gitt.


Jeg blir nok aldri lei av å gå turer her. En kjempefin runde på omtrent ei mil


Vi var tilbake til Imle i 19-tida. 
Kveldsmaten ble servert lovlig seint ifølge Tølle og Findus, men jeg ble tilgitt.


Men Tasseladden furter nå om dagen 😅
Han finner ikke att skoa sine, og sier jeg har rota dem bort.
-  og jeg tror han har gjemt snellene til rokken, men han nekter plent å si hvor...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar