fredag 22. oktober 2010

Effektiv og effektiv, fru Blom

I følge værmeldinga skulle det komme snø, og jeg såg rett og slett fram til å få en effektiv innedag med diverse husarbeid. Jeg kom igang med oppvasken - jeg er en av de få i verden som fortsatt ikke har oppvaskmaskin(!), og jeg fikk satt på en maskin med ullvask – takk og pris for den maskinen. Deretter kunne jeg unne meg en liten stund ved rokken,syns jeg,  mens Nalle låg ensom der ute og ulte, og venta på mor..

Jaja, en liten tur måtte det jo bli,da. sti 001 Vi gikk forbi noen fremmede sauer,  flotte spælsauer – men Nalle la ikke merke til dem…sti 004 Og før vi egentlig hadde bestemt oss for hvor vi skulle gå, hadde vi finni “mastestien” mot Liodden! Jeg visste den måtte gå oppi her ett sted, stien som ble bygd i forbindelse med høgspentmastene gjennom dalen. Det er forferdelig ulendt og bratt på denne strekningen, og dessuten har hoggorm-skrekken holdt oss unna her på sommerstid. Nå hadde vi strengt tatt ikke tid til slikt, men her var den altså. Det var bare å følge waieren som var bolta fast i fjellet...

sti 020

Første stopp – og flott utsikt heimover mot Bergheim!

sti 011 Utsikt ned til Brommafjorden…sti 018 Vi måtte gå litt til, det var tilrettelagt med steintrapp og allting,jo!sti 025 

HIT kom vi. Da turde jeg ikke mer!!! Hadde jeg enda hatt mobilen i lomma, eller sagt til noen hvor vi gikk… Jeg turde rett og slett ikke stole på at stokkene der nede ville holde, selv om waieren sikkert var trygg..?  Fornuftig som jeg var, så snudde vi  ;o)

sti 029

sti 027

sti 034

Vi må fullføre denne spennende stien over til Liodden en vakker dag!sti 036

Spørs når vi får tid.. Da vi kom heim fra turen, var den store bjørka felt, og da jeg kjørte heim fra ett møte i Gol nå ikveld, da snødde det lett… Og jeg har jobbehelg igjen.

God helg!

sti 030

15 kommentarer:

  1. jammen er du sprek Nøve, som klatrer oppover der!! og FOR en utsikt!!!

    SvarSlett
  2. Ja, det må eg si - spreking :)
    Nalle og - tøffingen på kanten av stupet :)

    SvarSlett
  3. Har ikke du gått en slik mastesti før også? Men det kryr vel av dem i dalen? Ta med mobilen neste gang, så du får gått så lang du ønsker. Alt det "fornuftige" forsvinner (dessverre) ikke av seg selv så det får du nok gjort en annen gang ;-) Masse flotte bilder som vanlig. Ekstra koselig å se bildet av spælsauene :-)
    God helg både på jobb og i heimen :-)

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder over dalen!! Flott sti med stein trapp og det hele.
    Syns jeg lissom ser deg ved rokke og Nalle som venter utålmodig på å få med mor på tur!!

    Ha en fin jobbe helg!! Her er det -5 og blå himel i dag!! Det er så fint med snøen atte!! Roxie og Jackie er ute i hagen og herjer!! De stor koser seg!
    Nuss til Nalle fra Roxie!

    SvarSlett
  5. Sprek og sprek,fru Blom....
    Vi har gått mastestien i motsatt retning flere ganger, tilogmed rydda der for kvist og kvas. Dette ble en ny oppdagelse.

    Hei og hå - nå stikker jeg til Gol. Arbeidstid som passer meg, dette her ;o)

    SvarSlett
  6. For en utrolig utsikt! Godt du fulgte magefølelsen og ikke gik videre når du var usikker på stien - 'nuftige Nøve:)

    her ligger det et vakkert lag med snø, sola skinner og Frost er lovet evig lek i skogen i dag. Snø=lykkelapp!

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  7. Fantastisk utsikt! Snøen kommer før du aner det og da har du en lykkelig lappis i huset :D

    SvarSlett
  8. Å, herregud....der hadde ikke jeg tørt og klatret...høydeskrekk som jeg har!! Men du MÅ for all del ikke gå hjemmefra uten mobil, og i hvertfall ikke på sånne turer helt for deg sjøl - bare du og Nalle!! Kunne vært farlig det!!

    Har du fått igjen kamera ditt?? Uansett flotte bilder - det er forresten langt ned til Bergheim..

    SvarSlett
  9. Ikke jeg heller hadde vært modig til å gå på så bratte stier/fjellvegg.

    Men du verden så gode bilder av flott landskap vi andre for se.

    Nøve + Nalle= elsker utfordringer i nature! Flott!!!

    God jobbe helg!

    SvarSlett
  10. Nøve da, når skal du lære å ta med mobilen??????? Tenk om noe skjer med deg eller Nalle??? Og tenk hvor mye du kunne ha sett hvis den lå i lomma. Da hadde vi fått se enda mer av de flotte bildene dine. :o)

    Ha en super helg, selv om du skal jobbe ;)

    SvarSlett
  11. Jammen var klatringen vert strevet, for en fantastisk utsikt. Jeg får stadig vekk kjeft her hjemme når jeg går langs sjøen og ikke har mobilen med meg :o) det er jo litt trygghet hvis det skulle skje noe.

    Nøve Klatremus, ha en fin helg !!
    Hils Nalle !!

    SvarSlett
  12. He he, sånne effektive "inne" dager liker vi. Ullsokkene er viktig å få vaska, brukes vel på turene.
    Du fikk gjørt litt av hvert, før du startet på turen.

    Jeg likte veldig godt de spælsauene, veldig fine sauer.

    Flott ende punkt på den "lille" turen deres. Kjekt å se bilder ovenfra Bergheim og Brommafjorden:o)))

    Ha en fin søndag Nøve og Nalle:o)))

    SvarSlett
  13. For noen flotte bilder. Hallingdal er vakkert <3 Du er tøff som går alene i skaugen uten mobil, men håper du begynner å ta den med for din egen sikkerhet :P

    SvarSlett
  14. Flott og spennende tur med gode utfordringer, det der ja!

    SvarSlett
  15. Hei Nalle!

    Bare en liten tur innom for å gratulere så mye medat du har blitt sånn profesjonell ettersøkshund! :) Det er jo helt fantastisk bra!

    Gratulerer så masse til både deg og mammaen din. Dere er jo så kjempeflinke!


    .....og så spreke da! Et stort snev av fjellgeit i begge to, tror jeg :)

    Voff fra Wilma (og Marianne)

    SvarSlett