mandag 7. oktober 2013

Fargerikt i oktober.

Etter ei travel uke på jobb, tar det litt tid før jeg kommer til meg sjøl igjen…

DSC_9758

Været blei bare bedre og bedre utover lørdagen. En perfekt dag for kaninklipp, kanskje?

DSC_9756

Jeg gjorde reint i noen bur, og Ludde fikk komme ut og riste av seg litt støv. Disse to er fortsatt på bølgelengde, men av og til er Tassen litt utspekulert…

DSC_9749

Ullf vil bare kose med meg, han - Tassen skulle så gjerne nappa ham også litt i øra Smilefjes som rekker tunge 

DSC_9743

Kaninklippen blei utsatt ei uke, ulla skal få vokse seg bittelitt lengre, fant jeg ut. Vi gikk oss en liten tur istedet, vi.

IMG_5931

Postmannen kom med post (!!!) og slik gikk no dagen…

IMG_5937

Tok en liten rufs i begge akvaria til kvelds, men ellers gjorde vi ingen ting.

En skikkelig røre-dag!

IMG_5947

Man blir lat av å ikke gjøre noenting, men jeg tror alle har godt av det.

Se det snille blikket til Nalle, da Smilefjes

IMG_5951

Han passer på lillebror sin, han

IMG_5954

Jeg har strikka ferdig noen par med fingerlauser i 100 % angora denne uka. De er kjekke å ha på hundetrening, nå som det begynner å bli kalde kvelder

DSC_9719

Noen hesper av lapphundgarn har det også blitt. Her henger tre av Jackie/Roxie/sau-blandingen, og en med bare Roxie/sau Smilefjes som blunker

DSC_9739

Fargerikt, ja – bare se…

Nypene er overmodne, men rosene er nesten like fine som i sommer.

DSC_9760

Blåveisen min er på hell – he he

DSC_9714

 

og lønnetrea har vært på sitt absolutt vakreste denne uka!

DSC_9742DSC_9767

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag fylte Tassen 11 mnd  – og da måtte vi finne på noe.

Gutta Boys ville på snusetur til Blåfjell, de.

DSC_9772

Vi parkerte bilen ved Dypilen, og satte kursen rett opp mot den første varden.

DSC_9770

Derfra gikk det strake vegen til topps Smilefjes

DSC_9776

Det blåste noe aldeles vanvittig, så Blåfjell var ikke noe blivende sted idag.

DSC_9782

Men jeg fikk iallefall stempel nr 3 i boka mi Smilefjes som blunker

DSC_9786

Det er ikke lange turen, bare 7-8 km i lett terreng. Sola skinte og lokka oss til å finne på noe mer…

DSC_9787

Så blei det en eventyrlig tur inn til Veneli (i Nes). Selvfølgelig må det hete Veneli her også, sett noe så vakkert og vent??

DSC_9796

Begge to fikk springe lause innpå vollen her. Vesle Tass er ikke lett å få øye på – men han er der Smilefjes som blunkerhan stikker ikke av!

DSC_9804

Turen tok slutt, da “batteriet” blei fullt Smilefjes som blunker

DSC_9812

HA EI FIN UKE!

6 kommentarer:

  1. herlege haustfargar. Den Tassen er nå ein god ramp, men eg skjønar jo at kaninøyre er spennande å nappe i :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tassen er ein god ramp, ja :) Og han kjem nok alltid til å vera vesle-rampe-yndlingen min :) Blir alltid tilgitt, slike som han :)

      Slett
  2. Nydelige naturbilder, og så flotte fingerløse vanter og garn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for den koselige kommentaren :)

      Slett
  3. Synes du gjør fryktelig mye jeg, til ikke å gjøre noen ting:o) Og du, blåveissesongen er over, pass på deg selv fjellgeit!

    Har tenkt på neste års turmål. Storehødn (hvis jeg tør, har litt høydeskrekk som vi har funnet ut, Hallingnatten, og selvfølgelig Indianerdalen, men kloppetiklopp over Brudesløret:o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra du tenker framover og setter OSS nye mål! Det skal vi gjennomføre, gleder meg til det :)

      Slett