onsdag 23. april 2014

Påskas siste skitur

Dagens turmål blei faktisk bestemt kvelden før. Det er ikke ofte jeg greier å planlegge såpass. Men jeg ville så gjerne finne ett sted med minst mulig folk – og lause hunder…

IMG_8770

Jeg kjørte inn til Skårsrudstølen. De fleste påsketuristene hadde nok pakka sammen og forlatt påskefjellet for i år. Jeg tenker det satt mange brune, blide fjes i bilene sine på veg heim, da vi inntok skiløypene sånn litt utpå dag.

P1010653

Etter tre-fire km tok vi første pause – og jeg måtte sette på gnagsårplaster. Fanken å. Jeg sliter med å gå inn de “nye” skistøvlene…

Jeg beit tenna sammen, og så fortsatte vi sakte men sikkert mot toppen. Dyna 1212 moh – og med en fantastisk utsikt mot bla Hemsedalsfjell og Hallingskarvet.

P1010660

Gullungene mine fant raskt sin plass i solen Smilefjes

P1010664

Dagens Selfie  -  av  Nalle-farfar og oldemor Smilefjes som blunker  til fem perfekte små prinserIMG_8774

Nalle har vett til å slappe av når han kan, han. Det kan jo vanke en liten bit av kvikk-lunsjen, f.eks…  Tassen han har ikke ro i rumpa, han virrer rundt og skal finkjemme området for skatter.

Jaja, så bar det heimover og nedover. Nalle fikk såre labber(!) og Tassen blei sliten(!)

P1010666

En sliten Tass biter i båndet og tuller verre.  Nalle er tålmodig og kjempesnill, men han hiver seg stadig, og veldig brått – ned - for å pleie potene sine.

Skiløypene er godt merka, men vi valgte samme løypa tilbake.

P1010669

En siste stopp, før vi kommer ned til Skårsrudstølen igjen. Her har det sitti mange før oss, og spist appelsin denne påska. De har sikkert beundra utsikten, de også.

IMG_8782

Turen er over, og alle andre har reist heim. Hele området er liksom så fryktelig tomt, og helt, helt stille.

P1010675

Jeg føler både vemod og takknemlighet, når jeg setter meg inn i bilen og forlater fjellet, og jeg innser at NÅ er denne fantastiske påska over.

TAKK FOR I ÅR

2 kommentarer:

  1. Dette så helt herlig ut. Skitur i fantastisk natur, vakre og gode hunder, perfekt vær og folketomt. Kan det bli bedre? Og som vanlig har du tatt masse fine bilder. Vel overstått påske med noen velfortjente fridager.
    Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tove. Jeg vet å innrette meg :) Jeg har sett i bloggen din, at du hadde ei fin påske, du også. Det er bra!

      Slett