fredag 22. januar 2016

Utfordringer...

Nalle tålte søndagsturen helt utmerket, han - så da mandagen kom med det samme fine været, la vi ut på tur igjen.

Det var lagt ut tre nye Cacher på Haglebu, og alt lå vel til rette for at vi skulle bli førstemann til mølla. Det var ikke folk å se, og skiløypene var akkurat slik vi liker dem.

Vi fant dem lett, både cache tre og fire. Det er ekstra stas å være førstemann som signerer loggen. Den tredje cachen skulle ligge oppå en topp og under ei steinhelle. Men da vi kom fram til stedet, var mobilen tom for strøm...typisk. Jeg gikk litt att og fram, og gravde litt i snøen her og der, men det er ikke bare enkelt å dra med seg to bikkjer i ulendt terreng. Det vet alle... Og da jeg til min store forskrekkelse oppdaga at noen sto å kikka på meg, i ei hytte like ved - da trakk vi oss fort tilbake.
Mugglere er det ekleste jeg vet!

Vi fullførte turen, og kom oss heim. Da la jeg merke til at det hadde dukka opp enda en ny cache på Hovdan-runden...

Dagen etter var det arbeidsdag for min del. Og en annen "jeger" var på skitur, og logga den nye og den cachen jeg ikke fant.

På onsdag var jeg hos tannlegen igjen. Jeg hadde ingen hull i år heller, men måtte fikse en jeksel som det hadde gått ett skar av. Med litt pussing og polering, kom den fornøyelsen på over 2500.-
 Huttetu. Stakkars lommebok.
Bilen satte vi igjen på verksted, nok en gang. Nå er nytt pollenfilter på plass, termostaten er sjekka, og mistanken om at bilen lekker frostvæske, ble bekrefta. Det blir liksom aldri slutt på elendighet og utgifter nå!

Men så lenge vi har råd til mat, er det ingen som klager på det som blir servert. De spiser som regel det de får, når de har venta lenge nok ;-)

Heldigvis rakk vi å gå en runde i Masteløya, før onsdagen var omme.
92 turer igjen iår...

Nalle er i mye bedre form, det er ingen tvil om at Metacam'en hjelper. Han halter fremdeles litt, når han har kvilt etter å ha vært på tur, så vi må prøve å finne ut hvor problemet hans egentlig ligger. Ny time er bestilt på Ringerike dyrehospital. Han må jo til "tannlegen" han også, for den knekte jekselen hans, må det gjøres noe med. Og noe tannstein har jo han også fått. Best å bli kvitt det i samma slengen.

Den tannpussen sliter jeg virkelig med.
Tassen er veldig enig med seg sjøl, om at det vil 'de' ikke...

Men, den fiberkluten er visst ikke fullt så skummel!!!
Så håpet lever :)

- og jeg strør litt Plaque Off over maten hans hver dag ;)

Nalle syns tannkrem smaker innmari godt. Han finner seg i det meste, bare han slipper å bli tvinga inn på badet...

PUSS PUSS - SÅ FÅR DU EN NUSS

God natt, og takk for idag :-)