søndag 17. april 2016

Helt typisk. Eller ikke..?


Det var ikke mye som minte om sommer, men den 14.april var sommerdagen.

Nysnøen lå langt nedover Ryfjell, og da jeg kjørte på jobb i 13-tida, var det bare en fem-seks grader. 

Sludd gikk over til regn, og det var vel like greit - men Sommerdagen bar varsel om en dårlig og kald vår.


Det skjedde vel egentlig ingen verdens ting denne torsdagen. Jeg hadde sistevakt, og da er jeg ikke heimatt før nærmere halv ti om kvelden. Bikkjene lufta seg sjøl, og jeg blei sittende å strikke utover kveld.



Jeg er ikke helt som andre femti-åringer, tror jeg.
Det er antagelig ikke helt normalt å begynne å ordne i akvariene langt over midnatt - men jeg har alltid vært nattaktiv - og ser ingen problem med det.

325 liter'n 
Hvis andre ser det som ett problem, får i så fall det være deres problem :p

60 liter'n.
Fiskene klagde ihvertfall ikke :-)

Den delen jeg bestilte til Fluval-pumpa vi eBay, kom i posten til avtalt tid. At det i tillegg var den rette delen, var nesten for godt til å være sant. Pumpa er god som ny igjen, og fiskene har det bra.

 Bjørn dro til Expert for å kjøpe en TV på tilbud her om dagen, men de var selvfølgelig tomme i butikken. Da tok jeg mot til meg, og bestilte tv'n via nettbutikken deres, og jammen blei den levert til rett tid den også.  Jeg føler liksom at jeg er med i tiden nå, som tør å begi meg ut på slikt  :-)

Dette innlegget skullet vært ferdig i går, det - men så begynte jeg å oppdatere pc'n til Windows 10 - og det tok EN EVIGHET! Og brukte uhorvelig mange Gb... Nå står den og "skanner seg" igjen, og jeg aner ikke om det er nødvendig engang... Men, men - litt flaks må man ha.

Livet går sin gang.
De var temmelig triste og grå, de to første "sommerdagene".

Men idag kom sommer'n.... - sjøl om nabo'n kunne fortelle om ett fantastisk skiføre til Hallingnatten i dag! Jeg kjente ett snev av misunnelse da jeg så bildene hennes, men vi har hatt en aldeles nydelig dag her på Bergheim også!

Jeg har raka og stelt litt ute. Ordna hos kaninene, og klippt Ludde.



Han fikk varmelampe inn i buret sitt til kvelds, og det satte han nok pris på. Det er ikke mange varmegradene om natta, så kontrasten mellom natt og dag er stor - i tillegg til med og uten angora!


Etter klippen gikk vi en liten runde. 
Da er det om å gjøre å finne på noen sprell, slik at gutta blir litt slitne i hue...


Tassen er ikke redd for høyde, det skal han ha :-)


***

Bjørn har hatt ett spennende "oppdrag" i snekkerbua idag...


Den gamle rokken, den jeg fikk av Gry, og som jeg utrolig nok lærte å spinne på.. ...den var sant å si meget velbrukt og slitt av tidens tann...


Bjørn har virkelig trylla.
Utav en bjørke-vedkubbe(fordi det måtte være hardt tre) skapte han en ny vinge!
 Og utav en planke - lagde han ei ny sveiv!




HOKUS  POKUS


 - i kveld har jeg kost meg med gamlerokken og ulla til Ludde!!!

-og en bitteliten gammel Opland, 
for er det lørdagskveld, så er det lørdagskveld.
...og dessuten blei det litt kaldt å sitte ute med kaninklipp idag...

Gudene vet hva morgendagen bringer :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar