fredag 8. april 2016

Velvære

HE -HE

 Joda, det var faktisk velvære å sitte hos frisøren ett par timer i dag :-)

Vanligvis er jeg innom frisøren og klipper meg, før jeg skal på jobb. Men denne dagen var satt av til andre ting som jeg sjelden tar meg tid til.

Jeg måtte opp til Ål for å handle Nalles spesialfôr, Hills Metabolic. Og når jeg først var der oppe, måtte vi jo ut på en liten cache-jakt!

 
Dagens første logg blei signert på Sundreberget!
Så plukka vi med oss tre til, før vi måtte vende snutene ned mot Gol igjen.


I en grøftekant i øvre-Ål sto de tett i tett og koste seg...

Heime på Bergheim, venta Nalle og Stripa. Og ei liten frøken på tre år.

Så sjøl om det regna så det spruta, måtte vi ut å gå en liten tur alle sammen :-)

Jeg hadde vært snarrådig nok, til å kjøpe med meg Fjordland idag. Veldig kjekt med varer som nærmer seg utløpsdato, syns jeg. Da blir prisen overkommelig. Spesielt i dag som jeg hadde brukt en formue på hundemat, hønemat og kaninmat, så passa det utmerket. Og siden gubben er på Tjøme, kunne jeg kose meg med ett herremåltid i "fred og ro"...



Så blei det strikking til kvelds. Tilogmed ett glass vin :-)
Nå strikker jeg lue. 

...av heimelaga malamut-garn...


Jeg tror kanskje det blir litt stikkete, men vi får nå se.




Jeg har strikka ferdig to vottepar også, så NÅ tror jeg egentlig at det holder med votter og varme ullplagg for ei stund..

Men april er lunefull, og man skal aldri si aldri.

Jeg fant forresten fram litt av Ingers Gammelnorske her om dagen også.
 

Etter å ha plukka ut kvist og kvas, putta jeg ulla inni ett putevár - og vaska den i varmt vann.


Jeg prøvde å følge ei oppskrift. Vaska den i flere omganger, og skylte den i mange vann - før jeg tok den i sentrifuga på vaskemaskin.

Det endte opp som en ubrukelig, tova ulldott.

Derfor spinner jeg etter beste evne av den ubehandla ulla - sjøl om den er altfor møkkete og seig. Jeg må bare prøve litt - det er så moro å spinne noe anna enn lapphund akkurat nå.
Så får vi se om det blir noe av dette garnet tilslutt :-)



I går var vi i Flå.

Mamma blei gladelig med ut på tur igjen, og vi var som vanlig heldige med været.


Sola titta fram, da vi satte oss for å eta niste.


KJEMPEKOSELIG, ALTSÅ!


Mamma hadde glemt kaffekoppen sin, men ho visste råd.


Det var vårlig og fint på Rime.

Men mamma koste seg da vi gikk en liten runde oppe ved Sørstølen også, sjøl det var var langt mer vinterlig der oppe.


Det er så trivelig blant gamle seterbuer og fjøs.


To dager med kvalitets-tid. Det føles godt.
GOD HELG!

2 kommentarer:

  1. God helg! Ja kvalitetstid må en unne seg. Jeg får stort sett min på onsdager da jeg har fri fra jobben. Men nå skal det bli herlig med helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Viktig å utnytte dagene :-) Nå skal jeg jobbe ett par dager, kjekt med litt variasjon.
      God helg!

      Slett