lørdag 16. september 2017

HØST

🎵🎶🎵🎵
Tyttebæret oppå tuva voks utav ei liti von 


🎵🎶skogen med sin grøne huva 
fostrar mang ein raudleitt so-o-o-n🎶🎵

Jeg veit ikke om andre som er så glad i tyttebær-tur som mamma!


Vi tok oss derfor en liten tur til skogs på onsdag.
Det var ganske tilfeldig at vi havna ved Stormyrdammen i Gulsvik.
Mamma visst hvor ho ville,
 men ho skjønner liksom ikke helt hvor ho er...

Jeg rakk nesten å fylle ett tre-liters spann, 
og akkurat da vi hadde bestemt oss for å snu...
- da blei vi overfalt av tidenes regnskur...
Det var en lang kilometer tilbake, men vi måtte le der vi gikk.

ÅHHHH, men det er noen som begynner å bli lei av å bli våte!!!

🎶🎵🎶🎵🎶
"Det er rokken som spinner i stuen"

Jeg var så heldig å få kjøpt meg (enda)en rokk! Jeg fikk med ett lite snellestativ på kjøpet, og prisen (500,-) var det egentlig ikke noe å si på. Om jeg virkelig har behov for enda en rokk, kan vel diskuteres, men...
Den viste seg å være veldig god å spinne på, da - og jeg skal ta godt vare på alle jeg har. Dette er slike ting man blir glad i!

Etter handelen torsdagsmorgen, kjørte vi videre opp til Skålsrudstølen.
Endelig skulle vi få gjort alvor av en tur med Britt og Mayja!


Og så nå som fargene er på sitt fineste!

Det var så vakkert, at en blir nesten målløs.
Gamle Fjellset
Men bare nesten...
Skravla mi gikk så og si konstant, når jeg tenker etter.


Vi møtte noen sauer på stien.
De begynner å bli selskapsjuke og lengte heim, kan det virke som.


Da vi kom tilbake til stølen, vanka det enda mere vaffel.

Jeg skulle gjerne tatt flere bilder av den vakre Maja, men ho var rask til å gjemme seg da kamera kom fram. Uansett hvor mye vi prøvde å lokke, så nytta det ikke å få fram "ett smil".
Men det blir nok flere turer, og flere muligheter
😊😊
ps. det kom bare ei liten regnskur mens vi var på tur!!!

Nå har jeg pakka sekken igjen.
Etter jobb imorgen, stikker jeg rett til fjells. 
Og denne gangen drar vi litt lengre enn normalt.
Vi har bestilt sol og godt vær.
GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar