lørdag 27. mai 2023

6 stolper og 8 smilefjes :)


Bilen min har vært noe skranglete i det siste, og igår måtte den på verksted.
 Gutta på Nesbyen Auto tok seg av den, mens jeg tok med mine tre på tur imens.


Nå passa det veldig godt at det er satt ut stolper igjen, så vi fikk noe nyttig å gjøre 😅

Vi fant raskeste veien opp i lysløypa før vi blåste bort.
 Fælt så masse vind det er nå til dags!


Det var lunt og fint å gå der, innunder Beia. 
Jeg satte meg tilogmed ned på en av benkene som er utplassert langs løypa.


Den sarte, fine Gaukesyra trives godt her på den fuktige skogbunnen blant gammelt løv og bregne. Den smaker godt i små mengder, men hundene rører den ikke. 
Nei, de spiser heller grass, mens de hoster og harker 😅


Vi besøkte 6 stolper og gjorde en slags runde ut av årets første Stolpejakt. 
Jeg gjorde forresten ett lite rundkast også, men greide nå heldigvis å halte tilbake til verkstedet.


På søndag fikk vi med oss gubben på Cache-tur innover Buvasslivegen


Heime var det altfor varmt, men her oppe var det å absolutt levelig med blå himmel og 15-16 c


Vi fulgte veien innover fra Myte. 
Dette skulle være såkalte parkandgrab-cacher, men det er jo mye koseligere å gå!


Noen ganger måtte jeg uti snøen etter en cache, men det gikk med ett skrik 😆


Cachene var å finne i vekselvis bjørk og furu, med ca 250 m mellom hver.

h

Grøftekantene var vel så spennende for dissa på fire bein


Det er heldigvis ikke hvert år det ligger så mye snø den 21.mai - ikke her på ca 900 moh engang.


Isen hadde ikke gått på Buvatn.


Men jeg tipper barflekkene har vokst rundt setervollene den siste uka...


Det er vel håp om en fjelltur snart!?!

GOD PINSE !

3 kommentarer:

  1. Du sier at du haltet deg tilbake til verkstedet, gikk det bra med deg?
    Jeg har såvidt tatt noen stolper i år, første gang jeg har prøvd det. Kommer nok ikke til å dra ut bare for å ta stolper, men går jeg forbi noen, uansett hvorfor, er det jo kjekt å "logge" de også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingenting brukket, så jeg skal ikke klage. Jeg gjør stadig noen merkelige rundkast! Idag blir det stolpejakt med Lillian, så det spørs hvordan det går :) Det er ikke flere cacher å ta oppi her dessverre, så da får jeg nøye meg med stolper. Det er en grei måte å komme seg ut på, det også.

      Slett
    2. Bra at ingenting er brukket, men det høres ikke godt ut så lenge du trodde at noe kunne være brukket :/
      Alt som får en ut, er gode ting :) Jeg velger heller å kjøre langt for å finne cacher, men heldigvis gjør man akkurat som man vil og gidder med denne interessen. Det finnes også noe som heter Munzee, som fungerer stort sett på samme måte som stolper, at du må finne en QR-kode å scanne (det finnes også virtuelle muntzee'er, som du får scannet når du er innenfor en viss radius fra der den er). Jeg kan ikke stort om Muntzee, men jeg tar noen i ny og ne. Sjekket kartet, og det er noen langs veien både nord og sør for deg, men det holder deg ikke i aktivitet i veldig lang tid, og det blir ikke noe tur ut av de.

      Slett